Destination Ragundadalen

Ewa Fröling och Bengt CW Carlsson i Döda Fallet

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 08:26 CET

Teater Västernorrland presenterar en namnstark ensemble till årets sommarteater i Döda Fallet – "Som ni vill ha det" av Shakespeare.

Ewa Fröling, Bengt CW Carlsson, Ingmar Virta, Helena Svartling, Åke Arvidsson, Kajsa Linderholm, Anders Öhrström och Karin de Frumerie.

Ewa Fröling blev världsberömd för sin roll i Fanny och Alexander och har sedan dess medverkat i mängder av filmer. Ewa är en av våra allra största svenska skådespelerskor som bl a har arbetat med Ingmar Bergman. Just nu är hon aktuell på filmduken i huvudrollen i "Bäst före". Ewa Fröling

Bengt CW Carlsson har medverkat i dryga trettiotalet TV- och filmproduktioner i bl a Hollywood. Vid Guldbaggegalan 2013 nominerades Carlsson till en Guldbagge för Bästa manliga huvudroll för sin roll som Alvar i "Lycka till och ta hand om varandra". Han medverkar även i "The Girl with the Dragon Tattoo" Bengt CW Carlsson

Från Teater Västernorrlands fasta ensemble kommer Ingmar Virta, Helena Svartling, Åke Arvidsson att medverka. Samtliga är högaktuella i vårens produktioner "Sagan om den lilla farbrorn" och "Blodsbröder".

För regin står Yngve Dahlberg som har medverkat som skådespelare i Döda Fallet tidigare år. Han är känd från teaterscenen och har medverkat i flertalet TV- och filmproduktioner bl a; "En gång i Phuket", " Irene Huss", "Nobels Testamente" och "Odjuret".

Årets sommarteater är ett samarbete mellan Estrad Norr, Destination Ragundadalen och Teater Västernorrland.

Lena Sandberg, Producent, 060-18 03 26, lena.sandberg@scenkonstbolaget.se För mer information vänligen kontakta:

Ingela Norrby, Marknadsförare, 060-18 03 17 ingela.norrby@scenkonstbolaget.se

GunMarie Persson, Destination Ragundadalen: 072-572 10 91, gunmarie@ragundadalen.se

Destination Ragundadalen är Ragundas officiella sälj, marknadsföring och turistbyrå. Vår uppgift är att marknadsföra och sälja hela besöksmålet Ragundadalen såväl själva som tillsammans med vår länsorganisation Jämtland Härjedalen Turism.  Vi ägs av drygt 140 medlemmar bestående av företag, föreningar och Ragunda kommun. Vi har också ansvar för att driva och samordna en rad utvecklingsprojekt gällande besöksnäring i Ragunda kommun.