Excito

Excitos styrelse utökas med stark kompetens inom telekomsektorn

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 17:30 CEST

Excito kan nu meddela att två stora namn inom telekomsektorn har knutits till bolaget. Lars E. Svensson går in som ny ordförande medan Bert Nordberg blir advisory till styrelsen och bolaget.

Lars E. Svensson, tidigare VD, Ericsson Enterprise och VD, Ericsson Poland har en mycket gedigen internationell erfarenhet inom telekomsektorn genom sin tid hos Ericsson och kommer vara ett stort stöd i företagets stora satsning mot operatörer och tjänsteleverantörer med produkter inom over-the-top (OTT).

Excito känns fantastiskt spännande och riktar sig mot en marknad där jag innehar en lång internationell erfarenhet. Jag har även en stark tilltro till OTT marknaden som jag tror kommer växa enormt. För telekom operatörerna är detta också en möjlighet att få in nya intäkter”, kommenterar Lars E. Svensson.

Bert Nordberg, tidigare VD Sony Ericsson och styrelseordförande i Sony Mobile, har tillsatts som advisory till styrelsen och bolaget. Bert Nordberg har som Lars E. Svensson lång erfarenhet inom telekomsektorn och kommer tillföra ett stort affärsnätverk både av potentiella kunder samt samarbetspartners.

”För Excito är det en fantastisk möjlighet att kunna attrahera både Lars E. Svensson och Bert Nordberg till bolaget. Deras internationella kontaktyta samt långa erfarenheter inom vårt område ger oss ett kraftfullt kompetenstillskott”, avslutar Patrik Nilsson, VD, Excito.

Excito utvecklar och designar ett ekosystem av produkter för det digitala hemmet. Produkterna gör det möjligt för konsumenten att lagra, komma åt och styra all media från samtliga digitala enheter i hemmet genom att använda sin smartphone eller tablet.

Genom tilltalande design och enkelhet erbjuder företaget lösningar inom musik, film, delning och lagring genom produkterna View, Listen, Share och Store. Allt hanteras enkelt via Home - Excito appen.

Excito erbjuder en komplett produkt portfölj innehållande hårdvara, mjukvara och applikationer för att lansera underhållningstjänster inom over-the-top (OTT), med ambitionen att skapa nya intäktsströmmar för operatören och tjänsteleverantören samt en unik användarupplevelse för konsumenten.

För mer information besök: www.excito.com