Promosalons Sverige AB

« EXCUSE MY FRENCH! » UTGÖR INSPIRATIONSTEMA FÖR MAISON&OBJET PARIS 2019

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2018 10:21 CET

« EXCUSE MY FRENCH! » UTGÖR INSPIRATIONSTEMA FÖR MAISON&OBJET PARIS, JANUARI 2019

Vad har presidenthustrun Brigitte Macron, koreografen Benjamin Millepied och sångerskan Christine and the Queens gemensamt, förutom det faktum att de alla kommer från Frankrike? Enligt Vincent Grégoire på den internationella trendbyrån NellyRodi utstrålar de alla det som på franska kallas ”je ne sais quoi” (bokstavligen ”jag vet inte vad”), ett odefinierbart personlighetsdrag som innebär en naturlig charm, en obesvärad trendriktighet och en känsla för vad som är vackert.

För det andra har La French Tech, ett nätverk ochgemensamt varumärke för unga och innovativa franska företag, haft stor betydelse. I Paris finns världens största inkubator för uppstartsföretag, Station F, och flera franska företag är världsledande inom ny teknologi och förser på så sätt våra hem med revolutionerande lösningar. När det gäller designvärlden svämmar den över av talanger vars stil skulle kunna beskrivas som ”klassiskt annorlunda”, där en viss grad av originalitet och extravagans används tillsammans med en djärvhet som är typiskt fransk. Designvärlden svämmar över av talanger vars stil skulle kunna beskrivas som ”klassiskt annorlunda”.

I januari samlas alla dessa teman på Forum Tendances, ett mässområde på 250 m2 i hall 7, där ett urval produkter som personifierar den nya franska mode- och inredningsvärlden kommer att presenteras. Det kommer att bli en teatraliskt iscensatt presentation med inspiration från Versailles spegelsal och med några utmanande och överraskande inslag: vad sägs om en Estafett mitt i dekoren eller en hypermodern lampa mitt bland klassiska kristallkronor? Här kommer det alltid att finnas en inkräktare, ett störningsmoment, någon slags vilja att säga emot, lovar Vincent Grégoire. Det är livsviktiga inslagden berömda känslan av ”je ne sais quoi”.

PRESSKONTAKT:

Promosalons Sverige