Executive English

Executive English ”kör” kurs hos Upplands Motor

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 11:12 CET

Att utbilda en lokal bilförsäljare i engelska kan tyckas märkligt men Upplands Motor är ingen vanlig bilhandlare. Med en omsättning som närmar sig 2 miljarder och ett väl utvecklat servicekoncept är man mycket mer än bara en affär där man köper bilar. Trots sin regionala koncentration i Stockholm och Uppland så krävs det internationella kontakter när man bedriver en verksamhet av den här storleken och då krävs i sin tur goda språkkunskaper.

Executive English är stolta över att få erbjuda sin utbildning till ett välrenommerat företag som Upplands Motor och konstaterar än en gång att internationaliseringen av den svenska ekonomin går allt djupare.

Executive English är ett konsultföretag som inriktar sig på att att hjälpa svenska företag och organisationer att kommunicera och göra affärer på engelska. Bland kunderna finns bland annat Apoteket, Energimyndigheten, Handelsbanken, Hemglass, Intellecta, KPMG, MultiQ, Nasdaq OMX, Scania, Sweco och TV4.

Executive English JLH AB

Drakenbergsgatan 19