Executive English

Executive English lyfter språkkompetensen hos LIKO R&D

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 15:07 CET

I veckan startar vår första kurs hos LIKO R&D, ett dotterbolag inom LIKO-koncernen som i sin tur ägs av amerikanska Hill-Rom, en världsledande leverantör av sjukhusutrustning. Som en del i en global koncern är det av största vikt att personalen kan kommunicera effektivt när de samarbetar med de övriga kontoren i koncernen och med ett amerikanskt moderbolag är engelskans roll som huvudspråk given.

Utbildningen kommer att ledas av Francesca Antonini som med en examen i biologi och flera års erfarenhet inom sjukvårdsområdet och av medicinsk nomenklatur kan ge LIKO R&D allt nödvändigt stöd för att utveckla sina kunskaper i såväl affärsengelska som specifik terminologi inom hälso- och sjukvårdsområdet.

Executive English by Julia Linden-Hill är ett konsultföretag som inriktar sig på att hjälpa svenska företag och organisationer i Stockholm, Uppsala, Västerås, Gävle, Eskilstuna, Örebro, Karlstad och andra närliggande områden att kommunicera bättre på engelska. Bland kunderna finns bland annat Apoteket, NasdaqOMX, Handelsbanken, .SE, TV4, PBK Outsourcing, Rewir och Sweco.

Executive English JLH AB

Drakenbergsgatan 19