Acer Sverige

Exklusiv Acer Aspire R7 "Star Trek Into Darkness" auktioneras ut på eBay

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 14:00 CEST

Acer och Paramount Pictures utvecklade gemensamt en version av Aspire R7 Limited Edition i samband med lanseringen av filmen "Star Trek Into Darkness". Den tillverkades i endast 25 exemplar och ingen har hittills varit till salu. Men nu kommer ETT exemplar auktioneras ut på eBay, och vinsten går till välgörenhet.

Det enda existerande Limited Edition-paketet "Star Trek Into Darkness" innehåller en Acer Aspire R7 med en Star Trek-logo i rostfritt stål med sandblästrad finish och polerad yta. Dessutom kommer den med ett skyddshölje med samma tema. Paketet innehåller också en "Star Trek Into Darkness"-poster undertecknad av filmteamet och annat innehåll, t.ex. bilder och videoklipp, Star Trek soundtrack och spel. Allt paketerat i en unik förpackning med ett Limited Edition-certifikat från Acer och Paramount Pictures.

Detta exklusiva paketet presenteras just nu på eBay, www.ebay.com/theonlyone, och budgivningen startar den 14 juni och avslutas den 24 juni. All vinst doneras till två välgörenhetsorganisationer: The Mission Continues och Rädda Barnen.

"Acer ger en lycklig person i världen chansen att bli ensam ägare till Acer Aspire R7 ‘Star Trek Into Darkness’ Limited Edition Package", säger Marco Andresen, Country manager, Acer Sverige. "Detta extremt sällsynta paket kommer att bli ett enormt värdefullt pris för vinnaren, samtidigt som det hjälper dessa två välgörenhetsorganisationer oerhört i deras arbete för krigsveteraner och barn i nöd”

Med den exklusiva rostfria Star Trek-logotypen, kommer denna begränsade upplaga Acer Aspire R7 väcka avund hos alla Star Trek-entusiaster. Aspire R7 är utformad för optimal ”touch and type”, med ett omplacerat tangentbord och en högupplöst pekskärm monterad med Acers "Ezel" gångjärn. Detta innebär att skärmen kan lutas, vändas, ligga platt eller flyta ovanför tangentbordet. Den ergonomiska designen gör användandet av pekskärm och tangentbord mer intuitivt och naturligt. Aspire R7 är bestyckad med 3:e generationens Intel Core i5-processor, 15,6-tums pekskärm Full HD (1920x1080), stor 500GB hårddisk med 24GB SSD och Windows 8.

Acer kommer även auktionera ut ytterligare två "Star Trek i mörkret" affischer signerade av filmteamet. Mer information på www.ebay.com/theonlyone. Besökare på Computex kan från och med nu fram till 8 juni på plats beskåda Aspire R7 Star Trek Limited Edition i Acers monter (TWTC Nangkang Utställningshallen, plan 4, monter # L0818).

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.