CABINEX AB

Nytt exklusivt badkar i det artificiella stenmaterialet, ArtiStone™

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 08:00 CET

Detta vackra badkar(BAD-S3) tillverkas av ett exklusivt material, ArtiStone™. Den unika tillverkningstekniken gör produktion möjlig endast på ett fåtal platser i världen. ArtiStone är ett homogent naturmaterial, som gjuts i ett steg. Detta säkerställer en jämn och stabil struktur rakt igenom. Materialet är mycket hygieniskt, utan öppna porer där smuts kan samlas vilket ger ett minimalt krav på underhåll. Materialets hårdhet och höga densitet(vikt 182kg) ger en ojämförbar slitstyrka och därmed en mycket lång livslängd. ArtiStone har hög isoleringsförmåga vilket håller badvattnet varmt längre. Vidare tål materialet stora temperaturväxlingar och de flesta kemikalier utan påverkan eller deformation. Levereras med vattenlås, justerbart avloppsrör, och ställbara fötter.

Läs mer om detta materialet på http://www.cabinet.se/ArtiStone.asp
Mer om produkten på http://www.cabinet.se/badkar.asp

Ladda ner högupplöst bild

Cabinex AB utvecklar och producerar badrumsprodukter med ambitionen att erbjuda den scandinaviska marknaden "Mer Badrum För Pengarna!". Cabinex ständiga utveckling av både existerande och nya produkter har gett en kontinuerlig och stark tillväxt i företaget. Företaget Cabinex AB startade 1998 i småländska Ljungby och är dotterbolag till Azaria Invest AB. Besök www.cabinex.se för mer information.