Orlo AB

Exklusivt ljud på Stockholms nya Vinhotell

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 11:30 CEST

The Winery Hotel är Stockholms nya vinhotell . Det är samlingsplats för finsmakare och vinkännare inspirerad av Brooklyn och Toscana. Hundra av hotellets rum har försetts med trådlösa ljudsystem från ORLO.

”Våra kunder är intresserade av kvalitet på alla områden, därför valde vi att bygga in ORLO:s trådlösa högtalare i våra Superior-rum” säger Jan Söder, inredningsansvarig på The Winery Hotell.

Högtalarna till The Winery Hotell är frästa ur massiv ask och blir därför riktigt naturliga och helt utan skarvar.

ORLO utvecklar, tillverkar och säljer premium-produkter för inbyggt ljud. ORLO producerar sina ljudsystem i Sverige.

”Vi är experter på att skapa kristallklart ljud med distinkt bas med små inbyggnadsmått” menar Fredrik Bågenholm, VD på ORLO.

ORLO har funnits i Malmö sedan 2009 och levererar förutom till hotell även ljud för kök, badrum samt allmän installation.

Besök ORLO på www.orlo.se

Orlo is a company with strong commitment to our values. The team starting the company were all tired of products that overflow the market and promise more than they can live up to. From this our first value ofHonest Qualitywas created. Since we know we possess great technology and the competence needed to produce fantastic sound, especially great bass response from small speaker enclosures, it is easy to commit strongly to our second value ofHigh Performance. Most people in our target groups expect more than just great performance; they also expect addition from our last two main values of Clever Mobility and Fresh Identity. This is why we teamed up with the highly respected industrial design house Zenit Design Group that are part owners of the Orlo company.

The staff of very experienced engineers and industrial designers secures that you get the product that will exceed your expectations!