El & Industrimontage Svenska

Expansion i Örebro

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 08:50 CET

El & Industrimontage kompletterar sin nuvarande verksamhet i Örebro med en ny entreprenadfilial. Den nya filialen startas upp med erfarna chefer, projektledare och vi söker nu ett flertal montörer.

I den nya filialen i Örebro, som ingår i El & Industrimontage Syd AB, blir Anders Jönsson filialchef. Anders har mångårig erfarenhet från elbranschen, bland annat som installationschef hos Siemens och NEA-gruppen.

- Vi kompletterar och förstärker koncernens närvaro i Örebroregionen med ett starkt och erfaret team. Vår förhoppning är att skapa bra relationer för ett givande samarbete med kunder i regionen, säger Affärsområdeschef Entreprenad Göthe Nilsson.

Verksamheten i Örebro kommer främst att bestå av el-entreprenader mot industri och offentlig sektor med inriktning på tekniska lösningar inom automation och kraftteknik.

För ytterligare information kontakta:
Olle Backman, VD El & Industrimontage Svenska AB, tfn 070-632 89 93, E-post: olle.backman@eiab.com
Göthe Nilsson, Affärsområdeschef Entreprenad, tfn 070-651 30 50, E-post: gothe.nilsson@eiab.com

El & Industrimontage Svenska AB (publ) är landets mest kompletta leverantör av el- och instrumentmontage med en fakturering om cirka 850 miljoner SEK och drygt 700 anställda. Koncernen levererar kvalificerade tekniska lösningar inom automation, elinstallation och kraftteknik, samt service och underhåll till indu­stri och offentlig sektor.

Tack vare fabrikatobundenheten och den tekniska kompetensen är El & Industrimontage ett av de snabbast växande koncernerna i Sverige inom branschsegmentet tekniska installationer. Företagets aktie är sedan 2001 note­rad på AktieTorget