Xdin AB

Expansion i Stockholm: David Ljungström utsedd som ansvarig

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2003 08:45 CET

Som ansvarig ledare för Xdins kontor i Stockholm har David Ljungström utsetts.

David, som redan påbörjat sin anställning, var tidigare anställd som Manager för Service Business Development på PTC Sweden AB. Inom PTC arbetade David med försäljning under sju års tid och under de sista åren med ansvar för PTC's efter-marknadstjänster, dvs konsulting, utbildning och e-learning i Norden och Benelux.

- ”Xdin är ett företag i stark tillväxt och med stor framtidstro. Fokusering på att maximera kundens värde, har gett Xdin ett gott rykte och starka referenser. Det ska bli en ära att få arbeta med några av Nordens bästa utbildare, konsulter och metodutvecklare.”, säger David Ljungström.

Davids arbete blir att fortsätta Xdins expansion inom konsulting, produkt- och metodutveckling, och utbildning. Xdins kontor i Kista/Akalla har sedan starten i februari, kontinuerligt ökat antalet kursdeltagare inom Pro/ENGINEER och CATIA V5, utbildningar som genomförs i Xdins egna lokaler.

I förlängningen på den stora utbildningsorder som Xdin tog mot Scania CV i somras, avseende CATIA V5 utbildning för över 800 medarbetare, så blir en av Davids första arbetsuppgifter att rekrytera fler nya medarbetare till Xdins kontor i Stockholm.

- ”Jag är mycket glad över att David accepterat att börja på Xdin. Han kommer med sin bakgrund att tillföra Xdin ett ökat säljfokus och ett större nätverk, vilket kommer att bli mycket spännande att följa. Vår expansion i Stockholm tar nu på allvar fart.”, säger Tomas Ängkulle, CEO på Xdin.

Tomas Ängkulle, CEO, tel. 031-725 1012
David Ljungström, Xdin Stockholm, tel. 08-590 710 27