Expertspel AB

Expertspel.se lanserar ny webbtjänst med AI och Prediktiv analys för travspelarna

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2018 20:20 CEST

Expertspel har byggt upp en integrerad databas online under flera år med alla ATG's travlopp i Microsofts molntjänst Azure. Man har nu lanserat första versionen av sin tjänst som ger spelarna tillgång till resultatet från avancerade prediktiva modeller för Machine learning.

Modellen är självlärande och drar ständigt nya och förbättrade slutsatser av hittade mönster i alla sparade travlopp.

Genom att ständigt tippa om sparade travlopp så har vi en unik motor som ständigt drar nya slutsatser och ger oss nya parametrar att följa upp på, oerhört intressant att tillämpa denna teknik på spelandet, säger grundaren Julian Simonsson.

Det finns många Expertspelare idag som lever på att spela på travet. Detta är endast möjligt med en kombination av stor kunskap om hästarna, veta vilka parametrar som är viktigast, en långsiktig tilltro till sin metod och framförallt mycket ledig tid.

Istället för att själv sammanställa allt detta så har nu Expertspel.se lanserat sin webbtjänst som med modern datateknik låter Microsofts datacenter räkna fram de viktigaste parametrarna, hitta återkommande mönster i loppen och även krydda det med en personlig magkänsla. Som exempel kan det vara att banförhållandet i kombination med vilken bana och division ökar skrällrisken och därför prioriteras flera hästar i detta lopp.

Denna data mixar tjänsten kontinuerligt, tippar om och tippar om tills maximal vinst uppnås. Ett ständigt lärande

Lite orättvist mot övriga spelare? Det tycker vi absolut, denna resa har bara börjat, vi förbättrar motorn ständigt, avslutar Julian Simonsson,

Om Expertspel.se

Expertspel.se är en ny webbtjänst för Travspelare.

Personerna bakom är baserad i Stockholm/Kalmar och är f.n ett team på 6 personer .

Kontaktperson: Julian Simonsson, julian@expertspel.se