Politiska partiet Enhet

Explosionsartad ökning av det lokala engagemanget i Enhet

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 08:57 CEST

Enhet växer exponentiellt i antal medlemmar och sympatisörer inför valet. Det är också en explosionsartad ökning vad gäller medlemmar som väljer att kandidera till landsting- och kommunfullmäktige.

”I måndags var det 16 kommuner som för Enhet ställer upp i val till kommunfullmäktige, idag är det 28 kommuner och mer strömmar till hela tiden” meddelar Sara Hamidi Widén, ordförande i Enhets styrelse.

Kicki Karlsson kandiderar till Landskronas kommunfullmäktige och känner att hon äntligen har hittat ett parti som är i samklang med hennes egen värdegrund.

-  Att få föra fram Enhets visioner i ett samhällsperspektiv känns oerhört viktigt och otroligt inspirerande. Jag tror att många människor är oerhört trötta på traditionell blockpolitik och den politiska retoriken som känns förlegad, omodern och inte längre trovärdig. Enhet står för något nytt på den politiska arenan, en tredje dimension som inkluderar både och, - mänsklig värdighet och sunt företagande i samklang med människa och natur. Ett samhälle styrt av Enhets vision är ett samhälle fullt av kreativitet och livsglädje.

Sannie Jensen, kandidat till Malmös kommunfullmäktige samt landstingsvalet i Skåne, fortsätter med att berätta vilka ord som fick henne att arbeta för Enhet.

-  För att få yttre Fred behöver vi inre Frid. Vi behöver börja med oss själva.

Det som samtliga kandidater verkar ha attraherats av när det gäller Enhet är att det är ett parti som för politik på människans och naturens villkor - ett parti med visioner.

-  Det är verkligen helt fantastiskt att få vara en del av den här utvecklingen. Människors engagemang för Enhet bara växer och växer och jag inser att det är resultatet av att vi har lyckats formulera och konkretisera en hållbar väg mot det samhälle som de flesta människor önskar få leva i. Vi har lyckats sätta ord på människors drömmar och visat på en möjlig väg att uppnå dem. Vi är verkligen ett guldgäng av eldsjälar här i Hudiksvall och jag vet att jag talar för oss alla nu. Bara att få möta dessa blickar av nyfunnet hopp i människor har redan gjort oss till vinnare av det här valet, berättar Sanna Nova Emilia som kandiderar för Enhet till kommunfullmäktige i Hudiksvall.

För att rösta på Enhet i kommunvalen skriver du Enhet på en blank vit valsedel.

För mer information:

Enhets hemsida http://enhet.se/kommunval/

Sara Hamidi Widén, styrelseordförande i Enhet sara.widen@enhet.se

Enhet är ett parti som för politik på människans och naturens villkor. Grunden vilar på en förståelse av alltings grundläggande enhet och ömsesidiga beroende. Målet för arbetet är en värld i balans och harmoni, både för jorden som helhet, vårt samhälle och inom varje enskild individ. Enhet är en ingång till en ny politik för ett medmänskligt samhälle och samverkan med andra bortom egoism och särintressen.