Exportrådet

Exportrådet lanserar databas över svenska it- och telekomföretag

Pressmeddelande   •  Sep 01, 2003 11:46 CEST

Exportrådet lanserar idag en ny databas över svenska it- och telekomföretag på webbplatsen itsweden.com - den officiella portalen om svensk it- och telekom. itsweden.com drivs av Exportrådet i samarbete med ISA, Invest in Sweden Agency. Databasen innehåller företagsnamn, postadress, postnummer, postort, telefonnummer och webbadress till cirka 800 svenska företag med exportpotential.

Syftet med databasen är att marknadsföra svenska it- och telekomföretag internationellt genom att tillhandahålla en kontaktyta för utländska intressenter.

- Det har länge saknats en sådan databas och vi är glada över att kunna erbjuda denna tjänst, både för de svenska företagen och deras utländska intressenter, säger Anita Jonsson, chef för branschprogrammet IT & Telekom på Exportrådet.

För ytterligare information kontakta:
Anita Jonsson, chef Exportrådets branschprogram för IT & Telekom, tel 0708-83 85 00
Cathrin Damsholt Andersson, projektledare Exportrådets branschprogram för IT & telekom/redaktör itsweden.com, tel 08-783 85 19, 0708- 83 85 19
Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor.

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/pressinformation