Exportrådet

Exportrådet trea i undersökning om attraktiva arbetsgivare

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2003 11:12 CEST

Idag presenteras årets mest attraktiva arbetsgivare bland unga akademiker. Exportrådet hamnar på tredje plats efter IKEA och Hennes & Mauritz på ekonomernas lista. Priset Young Professional Awards delas ut av Universum Communications.

"Det är klart att vi är stolta. Det stärker vårt varumärke och gör det ännu lättare för oss att rekrytera toppkrafter. Vi ser det också som ett ytterligare tecken på att vår satsning på professionalism och affärsmässighet går hem", säger Ulf Dinkelspiel, VD för Exportrådet, i en kommentar.

Kort om undersökningen
Universum Young Professional Survey är en undersökning som äger rum årligen i de fyra nordiska länderna - Sverige, Norge, Danmark och Finland - samt i Schweiz. Undersökningen genomförs bland unga människor med en akademisk bakgrund som är i början av sin karriär och som har jobbat i högst åtta år. Undersökningen innefattar personer med akademisk bakgrund inom områdena ekonomi, teknik/naturvetenskap och data/IT. Den genomförs av Universum Communication som är ett internationellt undersöknings- och konsultföretag.

För ytterligare information kontakta:
Mona Hedenskog, Personalavdelningen, Exportrådet, tel 08-783 8728,
e-post: mona.hedenskog@swedishtrade.se
Susanne Flygelholm, informatör, Exportrådet, tel 08-783 8544, 0708-83 85 44
e-post: susanne.flygelholm@swedishtrade.se

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor.

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/pressinformation