Expressen AB

Expressen anställer affärschefer för Mobilt och TV

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 14:41 CEST

Expressen inrättar två nya tjänster och anställer Johan Hedenbro som Affärschef Mobilt och Linnea Högström Affärschef TV.

Johan Hedenbro har en lång bakgrund inom mobila tjänster. Redan 2003 arbetade Johan med mobilt innehåll och TV-relaterade SMS tjänster. Därefter har Johan arbetat med mobil marknadsföring som grundare av Ability Mobile samt senast på Playad Media Group. Johan har en magisterexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

”Det känns mycket inspirerande att ansluta till Expressen. Här finns en hög energinivå och det händer otroligt mycket. Det är en perfekt tid för mig att ansluta till det digitala teamet och fortsätta hålla ett högt tempo i utvecklingsarbetet”, säger Johan Hedenbro

Linnea Högström kommer närmast från Viasat där hon haft olika befattningar inom försäljning och affärsutveckling, bland annat tillförordnad distributionschef och försäljningsansvarig för bolagets betalkanaler Viasat Sport och Viasat Film.

”Det känns otroligt kul att börja arbeta med TV på Expressen, särskilt nu när konsumtionen av rörligt material på internet ökar så kraftigt. Det finns en gedigen kunskap i huset om vad digitala konsumenter efterfrågar och det ska bli spännande att utveckla den affären”, säger Linnea Högström.

”Mobilt och TV är två affärsområden inom Expressen Digitala Medier som ökar kraftigt i både trafik och intäkter. Det är viktigt att vi tar ett ännu starkare grepp om utvecklingen av vårt erbjudande samt tittar på nya intäktsben och samarbeten framöver. Vi är mycket glada över att toppkrafterna Linnea och Johan har valt att börja på Expressen“, säger Johan Othelius, Affärsområdeschef Digitala Medier på Expressen.

För mer information kontakta Johan Hedenbro 070-249 57 92, Linnea Högström 070-956 88 60, Johan Othelius 070-620 10 50

Svensk kvällstidning med beteckningen obunden liberal som utkommer varje dag året runt. Grundades 1944 av Albert Bonnier Jr, Ivar Harrie och Carl-Adam Nycop.