Swedish Liquor Company AB

Extra bolagsstämma valde ny styrelse

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 12:02 CEST

Vid extra bolagsstämma för Swedish Liquor Company AB valdes ny styrelse för bolaget.
- Inför bolagets planerade börsnotering har styrelsen blivit förstärkt, säger bolagets koncernchef Gustaf Andersson i en kommentar.

Styrelsen:
Anna Viklund, styrelsens ordförande nyval
Claes Wollter, nyval
Madeleine Fagerström, nyval
Lennart Söderlind, nyval
Gustaf Andersson, omval

Tiil ny styrelseledamot och kommande styrelseordförande valde styrelsen Anna Viklund. Ägare och VD för Demogruppen i Linköping med 150 anställda som verkar inom detaljhandeln.

Bolagsstämman valde Claes Wollter till ny styrelseledamot. Claes Wollter är huvudägare i Scanvikgruppen AB i Stockholm som bland annat äger fastigheten i Helsingborg där nyförvärvade H 2 Production AB finns. Swedish Liquor Company AB förvärvade H 2 Production AB med vattenproduktion i centrala delarna av i Helsingborg.

Madeleine Fagerström invaldes som ny styrelseledamot. Också egen företagare som sedan i slutet av 80-talet arbetar med profilkläder och presentreklam till företag framförallt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. MM Presentreklam AB i Malmö.

Lennart Söderlind har arbetat som egen företagare i 15 år inom elbranschen i framförallt Norge och Sverige. Lennart Söderlind är ny styrelseledamot.

Slutligen invaldes VD.n Gustaf Andersson i styrelsen för bolaget. Gustaf Andersson är en av huvudägarna i bolaget.

Extra bolagsstämman beslutade också att notera bolaget vid NGM-Börsen (NGM Equity) under våren 2005.

För presskontakter kontakta VD Gustaf Andersson, tel.040-971100

Malmö 2004-10-21
Swedish Liquor Company AB
www.swedishliquor.com