Västtrafik

Extra busstrafik under julhandeln

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2017 12:27 CET

Västtrafik och Nobina förstärker trafiken på linje 65 mellan Trollhättan och Vänersborg under julhandeln. Därmed blir det enklare för kunderna att ta bussen till och från Överby ända fram till jul.

– Julhandeln lockar många besökare till Överby Köpcentrum. För att göra det enklare för fler att välja bussen istället för bilen förstärker vi linje 65 under december. Kunderna kan också enkelt köpa sin bussbiljett i förväg med appen Västtrafik To Go, säger Jörgen Bergström, trafikchef på Nobina som kör all stadstrafik åt Västtrafik i Trollhättan och Vänersborg.

Resandet på linje 65 ökar. Under julhandeln i december 2016 ökade resorna med ungefär 18 procent på linje 65 mellan Trollhättan och Vänersborg, jämfört med samma månad under 2015.

Så förstärks linjen
Det kommer gå fler bussar från fredag 24 november till söndag 26 november på linje 65. Därefter kommer det gå fler bussar torsdag till söndag ända fram till jul.

Exakta tider finns sökbara i Västtrafiks app Reseplaneraren och Västtrafik To Go, där också bussbiljetten kan köpas direkt i mobilen.

Jörgen Bergström, trafikchef Nobina Vänersborg, 0520-55 77 03
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.