Moment Group AB

Extra Extra Extra! Pippi Långstrump förlänger populära familjeföreställningen på Intiman i Stockholm hela februari.

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 10:47 CET

2Entertain - part of 2E Group

Nypremiär den 18 december och publiksuccé!
Det är många som vill vara med och fira Pippi på Intiman i Stockholm när det firas 70års kalas med familjeföreställning! Redan före Stockholmspremiären den 18 december är det klart att man förlänger hela spelperioden med hela februari 2016, tio extraföreställningar är insatta för att möta det stora intresset! Pippi Långstrumps familjeföreställning spelas nu fram till den 28 februari 2016 på Intiman i Stockholm.

Pippi Långstrump firar 70år!
Pippi är inte bara fantasifull och påhittig, hon är också en fantastiskt rolig lekkamrat - något som Tommy och Annika får uppleva varje gång kompistrion hamnar i tokiga situationer. Allt enligt Astrid Lindgrens klassiska originalmanus. Den första boken om Pippi kom i november 1945 och i år fyller hon 70 år. Detta firar vi med att sätta upp en föreställning som baseras på Astrid Lindgrens originalmanus Pippi Långstrump flyttar in. Följ med när Pippi Långstrump och hennes vänner bjuder på sång, musik, dans, spänning och massor av skratt för hela familjen. När Pippi, världens starkaste tjej, flyttar in i Villa Villekulla blir grannbarnen Tommy och Annika både nyfikna och förvånade. Hon har en häst på verandan och en egen apa! Det blir spännande värre med poliser och dessutom en Prussiluska som inte tycker att en liten flicka som Pippi kan klara sig själv. Pippi och hennes vänner bjuder på mängder av bus och hyss som får publiken att vrida sig av skratt.

Pippi Långstrumps familjeföreställning har nypremiär den 18 december på Intiman, Stockholm. Nu förlängs spelperioden med en hel månad, tio extraföreställningar är insatta och familjeföreställningen "Pippi Långstrump" spelas nu fram till den 28 februari!

Biljetterna släpps onsdag den 16 december kl.10.00 via: http://showtic.se/forestallningar/pippi-langstrump

För mer info se: http://showtic.se/forestallningar/pippi-langstrump/

Pressbilder och pressinfo se: www.werecki.com

Ensemble:
Pippi – Emma Karlsson/Anngelina Rautalin
Tommy – Malte Johansson/Johan Grimbeck
Annika – Amanda Junegren
Kling – Mikael Ahlberg
Klang – Martin Hallgren
Fru Prusselius – Anna Hallgren/Jessica Stendahl
Efraim Långstrump - Thomas Hedengran
Starke Adolf/Pirat – Simon Tibblin
Ensemble – Ada Hallgren, Malte Hallgren, Elias Elffors-Elfström, Kajsa Amnehagen, Emelie Junegren, Oscar Wallgren, Julia Grimbeck
Regi: Kålle Gunnarsson

2ENTERTAIN OCH STAGE FANTASY

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn: 0707-178008, pr@werecki.com
werecki promotion company

pressbilder och info se även: www.werecki.com

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Anna Andersson
anna.andersson@2entertain.com

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.