Ving Sverige AB

Extraflyg till Gran Canaria från Göteborg på höstlovet

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 10:44 CEST

Det är rykande efterfrågan på höstlovsresor och nu är 7 av 10 höstlovsresor redan bokade från Göteborg vecka 44. Det är en ökning med ca 20 procent mot samma tid i fjol. Tack vare den stora efterfrågan till höstlovet sätter nu Ving in ett extra flyg till Gran Canaria med avresa den 26 oktober.

Höstlovet är tillsammans med jul och nyår den allra mest populära perioden att resa på och därför känns det extra roligt att vi kan erbjuda våra kunder ännu en avgång under höstlovet, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Förutom Gran Canaria finns ströplatser från Landvetter kvar till Hurghada i Egypten, Cypern samt Teneriffa och Fuerteventura. Men det gäller att boka snart då det är snabb åtgång. Däremot är det nu helt fullbokat till Turkiet och Sharm El Sheijk i Egypten.

Kanarieöarna svenskarnas favorit vintertid
Ving har rest till Kanarieöarna sedan 1958 och Gran Canaria har tillsammans med Teneriffa sedan dess legat på topplistan när det gäller charterresmål. Inte så konstigt med tanke på att det är svensk sommarvärme året runt. Vintertid ligger temperaturen på omkring 23 grader på dagen, och nattetid ca 17 grader. Det är ofta klarblå himmel och Gran Canaria bjuder på allt från kilometerlånga sandstränder till fina vandringsleder, bra golfbanor, shopping och restauranger.

Prisexempel:
Två vuxna och två barn avresa från Landvetter den 26 oktober boende på hotell Altamar VVV+ med boende i 2-rumslägenhet, från 28 340 kr.

Två vuxna och två barn avresa från Landvetter den 26 oktober boende på hotell Altamadores VVVV med boende i 2-rumslägenhet med terrass, från 27 640 kr.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075