Ving Sverige AB

Extraflyg till Turkiet på höstlovet

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2012 10:33 CEST

Det är rykande efterfrågan på höstlovsresor och nu är 7 av 10 höstlovsresor redan bokade till vecka 44. Tack vare den ökad efterfrågan till höstlovet sätter nu Ving in en extra avgång till Turkiet. Avresa sker från Arlanda till Antalya den 27 oktober.

Höstlovet är tillsammans med jul och nyår den allra mest populära perioden att resa på och därför känns det extra roligt att vi kan erbjuda våra kunder ännu en avgång under höstlovet, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Turkiet har ökat mycket i popularitet de senaste åren och är idag den största sommardestinationen hos Ving före Mallorca. Klimatet är stabilt och det blir varmt och skönt tidigt på våren och säsongen sträcker sig sedan ända in i november. Dessutom står sig den svenska valutan stark mot den turkiska liran vilket bidrar till att man som turist får mycket för pengarna. I Antalyaområdet kan Ving erbjuda resor till sex resmål; Side, Alanya, Antalya, Beldibi, Belek och Kemer.

Prisexempel:
Två vuxna och två barn avresa från Arlanda den 27 oktober boende på Side Resort i tvårumslägenhet 19 940 kronor.

Två vuxna och två barn avresa från Arlanda den 27 oktober boende på Sunwing Resort & Spa Side West beach i tvårumslägenhet 20 940 kronor.

För ytterligare information kontakta: Charlotte Hallencreutz, informatör Ving, tel 0709-51 32 02, charlotte.hallencreutz@ving.se