Destination Kalmar

Extraföreställning med Duran & Mollan

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2012 11:56 CEST

Duran & Mollan är populärare än någonsin! Showen har fått goda recensioner och alla föreställningar som har spelats hittills i sommar har varit slutsålda. Därför släpps en extraföreställning onsdagen den 15 augusti kl. 18:00.

– Det har varit stort tryck på biljetter, så vi rekommenderar att man bokar i förväg, säger Martin Rydell, som spelar barnvaktmästaren Allan i föreställningen.
På scen står också de musicerande sjörövarna Kapten Gråskägg och Kapten Svartskägg, spelade av Hans-Bertil Hagström och Niklas Brevestedt – och så förstås Duran och Mollan, spelade av Anna Rydell och Ida Seve.
Tillsammans blandar de klassiska barnsånger med nya låtar och bjuder gärna på egna, rockigare versioner av gamla godingar.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.