Midfield Media

Extrainsatt paneldebatt den 19 oktober!

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 14:04 CEST

Valet blev en rysare och den 23 september var äntligen samtliga 6063 valdistrikt räknade.
Resultat visar att Sverigedemokraterna valdes in i Sveriges Riksdag och fick 5,7 % av rösterna, detta ger dem 20 mandat.
Både inför, under och efter valrörelsen har frågan om kommunikationen med Sverigedemokraterna varit återkommande. Varför tog de etablerade partierna inte debatten? Borde media lyft fram och mött deras agenda? Ska de släppas in i finrummen? Varför gjorde inte någon något tidigare?

Den 19 oktober Kl. 16.20 sätter Bakom Rubrikerna in en extra paneldebatt om kommunikationen kring Sverigedemokraterna under valrörelsen och inför kommande mandatperiod.

Medverkande: Vänsterpartiets informationschef Jenny Lindahl Persson, Miljöpartiets partisekreterare Agneta Börjesson, Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.

Inbjudna är också: Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet, Folkpartiet samt Socialdemokraterna

Panelen moderedas av konferensens ordförande Paul Ronge och kommer bland annat diskutera hur kommunikationsstrategin rörande SD såg ut fram till valet 2010 och hur strategin ser ut inför kommande mandatperiod.

Missa inte denna högaktuella programpunkt!

Karin Hansson
Editorial Director
Kommunikationsforum
www.kommunikationsforum.se

Datum och plats
Datum: 19 oktober, 2010
Plats: Filmhuset, Stockholm

Bland deltagande organisationer fpå Kommunikationsforum:
Paul Ronge Media, Deportivo, UD, Arlanda/Swedavia, Carneige, Socialstyrelsen, Arla Fodds DK, Hallvarsson&Halvarson, F!, SJ , Aftonbladet, Expressen, Åhlensgruppen, Arbetsförmedlingen, Svenska Röda korset, LO, LO, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Polisen Helsingborg, Polisen Helsingborg, Socialtjänsten, Helsingborg, Kommunstyrelsens förvaltning/BRÅ, Kommunstyrelsens förvaltning, Socialtjänsten, Helsingborg, Socialförvaltningen Helsingborg, Skol och fritidsförvaltningen, Helsingborg, Ikea Älmhult, Södertälje Kommun, IKEA Services , Folkets Hus och Parker, Statens folkhälsoinstitut, SEB Kort , Försäkringskassan, Planvo, IKEA Communications , Stockholm Skavsta Flygplats , Högskoleverket, Uppsala kommun, Uppsala kommun, ICA, Jernhusen, Länsstyrelsen i Skåne län, Swedbank Robur, Söderenergi, County Administrative Board of Värmland, SSAB, SSAB, JMW Kommunikation, Malmö stad, SVT, Västerbottens läns landsting, Västerbottens läns landsting, Trafikverket, Finansinspektionen, Falkenberg Kommun, IKEA, Västra Götalandsregionen, Sveriges Försäkringsförbund, Sveriges Försäkringsförbund, Malmö stad, Malmö stad, NCC, TCO, Regeringskansliet, Regeringskansliet, Sametinget, Q-MED, Karolinska Universitetssjukhuset, Volvo Cars, Försvarshögskolan, Svenska Institutet för Kriskommunikation, Bonnierförlagen, Statistiska centralbyrån, Landstinget Gävle, Akzo Nobel , Akzo Nobel , Delaval, Delaval, Delaval, Stockholms stad, utbildningsförvaltningen, Stockholms stad, utbildningsförvaltningen, Kommunal, SIS, Swedish Standards Institute, SIS, Swedish Standards Institute, Landstinget i Östergötland, Landstinget i Östergötland, Infranord, Kriminalvården, Kraft Foods, Säkerhetspolisen, Statskontoret , GS - Facket för Skogs-, trä- och grafisk Bransch, TEATERFÖRBUNDET, Örebro Universitet, Tallink Silja AB, Statens fastighetsverk , Förvaltnings AB Framtiden, Octapharma Nordic AB , Halmstads kommun, Stadskontoret , Halmstads kommun, Stadskontoret , Halmstads kommun, Stadskontoret , Halmstads kommun, Stadskontoret , Halmstads kommun, Stadskontoret , Halmstads kommun, Stadskontoret , MSD, Mittuniversitetet, AMF Pension, Falu Kommun, Rikspolisstyrelsen, Expressen, Svenskt Näringsliv, Piknik,Arlanda/ Swedavia, Capio S:t Görans sjukhus, Carema Care, Carnegie, Casion Cosmopol, Charity Rating, Ericsson, Familjebostäder i Göteborg, Finansinspektionen, Folkets hus och parker, Färgelanda kommun, Gröna Lund, Hallvarsson & Halvarsson, Högskolan i Skövde, Ikea, Jernhusen, Jordbruksverket, Karlskrona kommun, KPMG, KTH, LO, Länsstyrelsen i Örebro län, Länsstyrelsen i Värmland, Malmö Stad, Migrationsverket, MSB, NCC, Prat PR, Pr –Byrån Deportivo, Prime PR, Regeringskansliet, Regeringskansliets krishanteringskansli, Rättsmedicinalverket, Röda Korset, Sametinget, SCA, Smittskyddsinstitutet, Socialstyrelsen, Stadium, Statens institutionsstyrelse, Stiftelsen Skansen, Svensk Energi, Svenska Spel, SVT, Teknikföretagen, UD, Umeå Universitet, Uppsala Universitet, Utbildningsförvaltningen, Vattenfall, Verket för högskoleservice, Viking Line, Volvo Cars Sweden.

”Bakom rubrikerna – Strategisk krishantering i verkligheten” administreras av Midfield Media, en oberoende utbildningsarrangör baserad i Stockholm. Midfield Media startades 2004 och arrangerar seminarium, utbildningar och konferenser för den offentliga sektorn och privata näringslivet.

Bakom rubrikerna vänder sig till: informations- PR-press, chefer/ansvariga i privat och offentlig verksamhet, inkl. fackförbund, politiska partier och välgörenhetsorganisationer, samt journalister från olika typer av media.

Kommunikationsforums seminarium ”Bakom rubrikerna” syftar till att ta upp aktuella såväl som historiska händelser, där personerna som har stått i medias och allmänhetens blickfång får dela med sig av sina erfarenheter och lärdomar.  Kommunikationsforums mål är att deltagarna ska få praktiska kunskaper i strategisk kommunikation i dialog med både media och allmänhet, samt en inblick i hur det att vara utsatt för stor medieuppvaktning.