Extreme Networks

EXTREME NETWORKS GOES iPAD

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 11:15 CET

Extreme Networks lanserar nu sin första app för iPad. Det är ett verktyg för nätverksadministratören som gillar att vara mobil och ändå vill ha koll på nätverket. Applikationen har många funktioner som förenklar hanteringen av nätverket på språng, men har också en direkt koppling till Extreme Networks support. Och appen är gratis.

Extreme Networks Mobile Application Portfolio som nu har släppts på Itunes Store är egentligen en samlad svit av ett flertal iPad applikationer. Målet är att underlätta för IT-chefen att hela tiden kunna hålla ett öga på att allt är som det ska med nätverket även när han är ute.

Apple beräknas sälja i omkring 35 miljoner iPad årligen 2013(1). De här applikationerna är avsedda att ge den växande gruppen användare möjlighet att vara verkligt mobila även i sitt jobb som nätverkstekniker.

Den nya sviten applikationer innehåller grundläggande och kraftfulla verktyg för övervakning och hantering av nätverket som ger en bred bild av nätverkets status i realtid. Det handlar till exempel om portövervakning och användningen av bandbredd. Dessutom finns direkta kopplingar till supportfunktioner, produktdokumentation samt utbildnings- och träningsprogram.

– Vi gillar att leverera produkter som spar tid och kostnader för våra kunder, säger Tyke Pålsson, vd för Extreme Networks i Sverige.  Det känns kul att kunna släppa en app som verkligen levererar mervärde för användaren. Och det gratis till på köpet.

Extreme Networks Mobile Application Portfolio innehåller:

extremeMonitor – ger administratören möjlighet att kolla status och funktionalitet på Extreme Networks switchar, såsom temperaturen i en switch, kolla aktiva portar och grafisk portstatistik.

PSP AlertWorks – låter PSP användare få tillgång till sina konton. Där kan de övervaka användningen av nätverket och få tillgång till de populäraste rapporterna som annars är tillgängliga i PSP Alertworks web-version

eToggle – gör det möjligt att stänga och öppna portar i nätverkets switcher.

extremeSupport – med den kan du söka och anmäla servicefrågor via Extreme Networks online support.

extremeEDU – ger tillgång till produktinformation och utbildningsprogram.

1) Trefis, January, 2011: Executing on iPhone and iPad strategy in 2011

Om Extreme Networks

Extreme Networks grundades 1996 med en vision om "Ethernet överallt!" Nu har denna vision blivit verklighet för tusentals kunder över hela världen. Extreme Networks finns i över 50 länder och erbjuder idag framgångsrikt kostnadseffektiva kommunikationslösningar till företag, operatörer och organisationer. Extremes huvudkontor är baserat i Santa Clara i Kalifornien och har kontor i samtliga nordiska länder. För mer information, http://www.extremenetworks.com