Extreme Networks

EXTREME NETWORKS HÅLLER STÄLLNINGARNA

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 10:28 CEST

Extreme Networks redovisar resultatet för årets första tre månader, bolagets Q3.

På en mycket tuff marknad lyckades bolaget redovisa ett positivt resultat, innan vissa engångskostnader räknats in, med endast en mindre omsättningsnedgång. EMEA-området ökar dock omsättningen marginellt.

Omsättningen för Extreme Networks slutade på 77,2 miljoner dollar under bolagets Q3, (1:a kvartalet 2009), som avlutades den 29 mars 2009. Det kan jämföras med omsättningen för samma period året innan som slutade på 82 miljoner dollar.

Vinsten för perioden blev 1,2 miljoner dollar. Då är vissa engångskostnader inte inräknade, bland annat en omstruktureringskostnad. Om dessa tas med i beräkningen slutar resultatet på - 2,2 miljoner dollar (- 0,2 miljoner samma period förra året).

För EMEA området ligger omsättningen marginellt upp mot förra året, med 38,5 miljoner dollar mot 38,2 för samma period förra året.

- Vi levererade ett positivt pro-forma resultat på en mycket utmanande marknad och satte samtidigt in strukturella kostnadssänkande åtgärder, säger Mark Canepa, Extreme Networks vd. Under kvartalet har vi också fortsatt att ta fram nya produkter som gör att operatörer, företag och datacenter kan leverera mer bandbredd på ett kostnadseffektivt sätt.

För mer information läs mer i bifogade amerikanska release eller kontakta:

Peter Hagberg, Country Manager Sweden Norway, Extreme Networks

+46 850655850, +46 704142255

phagberg@extremenetworks.com

Om Extreme Networks

Extreme Networks utvecklar och installerar världsledande Ethernetinfrastrukturlösningar anpassade för affärskritiska kommunikationslösningar. Extreme Networks kunder är företag och Internetoperatörer som kräver högkapacitetsnätverk som innehåller en blandning av tjänster som tal, video och data, för både fasta och trådlösa nätverk.

Alla produkter och tjänster från Extreme Networks bygger på en öppen plattform, vilket är unikt ibland övriga företag branschen. Fördelen med att ha öppna plattformslösningar för program och hårdvara är att kunderna alltid får bästa möjliga tillgång och kontroll över samtliga tillämpningar och tjänster. Extreme Networks står för att öppenhet är grunden för tillväxt, frihet, flexibilitet och frihet. För mer info: www.extremenetworks.com