Extreme Networks

EXTREME NETWORKS ÖKAR PRODUKTFÖRSÄLJNINGEN MED 27 PROCENT

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 12:57 CET

Extreme Networks redovisar en omsättning på 79,4 miljoner dollar för senaste kvartalet som slutade den 27 december 2009. Det var en ökning med 13,1 miljoner dollar jämfört med kvartalet innan. Produktförsäljningen ökade med 27 procent jämfört med samma period. Vinsten, justerad för vissa engångskostnader, blev 4,8 miljoner dollar.

Enligt rapporten så översteg omsättningen den guidning som tidigare givits för kvartalet. Den totala omsättningsökningen var nära 20 procent i jämförelse med kvartalet innan, men en minskning med cirka 9 procent i jämförelse med samma period förra året.

Under kvartalet hade bolaget en del engångskostnader för omstrukturering vilket exkluderats i en non-GAAP beräknad vinst. Den uppgick då till 4,3 miljoner dollar (5,4 procent av nettoomsättningen) jämfört till 2,6 miljoner dollar (3,0 procent av nettoomsättningen) under samma period förra året.

Läs mer i bifogade amerikanska release.

Om Extreme Networks

Extreme Networks grundades 1996 med en vision om "Ethernet överallt!" Nu har denna vision blivit verklighet för tusentals kunder över hela världen. Extreme Networks finns i över 50 länder och erbjuder idag framgångsrikt kostnadseffektiva kommunikationslösningar till företag, operatörer och organisationer. Extremes huvudkontor är baserat i Santa Clara i Kalifornien och har kontor i samtliga nordiska länder. För mer information, http://www.extremenetworks.com