Extreme Networks

EXTREME NETWORKS SATSAR PÅ NYA LÖSNINGAR FÖR ATT SÄNKA FÖRETAGENS NÄTVERKSKOSTNADER

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 08:00 CEST

Under den rådande konjunkturen är det viktigt för många storföretag att kunna sänka de totala kostnaderna för nätverken. Därför satsar nu Extreme Networks på smarta lösningar för företag som vill förbättra den totala kostnaden (TCO) för sina nät. Satsningen sker inom ett brett fält av områden. Från lösningar som effektiviserar supportbehovet, energiförbrukningen och nätverkens kapacitet till förenklingar av förändringar i samband med sammanslagningar.

Den globala nedgången har pressat IT-budgeten i nästan alla organisationer och ökat kraven på efffektiviseringar. Budgetåtstramningen har samtidigt skapat en situation där slutanvändarna kräver ökad bandbredd och tillgänglighet. Det innebär att många letar efter innovativa lösningar som levererar stabila tjänster till ett attraktivt pris.

- Det nuvarande ekonomiska klimatet har skapat en rad nya utmaningar för företagen, säger Peter Hagberg, vd för Extreme Networks för Sverige och Norge. De kommer att möta utmaningarna genom att se över sin underliggande infrastruktur för kommunikationen och identifiera de områden där de kan spara ordentligt på nya lösningar. Det är det Extreme Networks nu satsar ytterligare på att ta fram.

Extreme Networks kan leverera lösningar med 99,999% tillgänglighet, minskad energiförbrukning och hög säkerhet till en lägre kostnad än andra alternativ på marknaden. I kombination med hög automatisering leder det ökad effektivitet i att driftsätta och felsöka nätverk. Alla egenskaper som sänker totalkostnaden.

En kund som drar nytta av de lägre kostnaderna är mjukvaruleverantören, DeLorme. De har implementerat lösning från Extreme Networks som kan leverera mer bandbredd till ett bättre pris.

- Vi har kunnat minska vårt nätverksunderhåll med 50 procent, säger DeLormes IT chef, Craig Wood. Vi brukade vara en Cisco-kund, men Extreme Networks har kunnat leverera imponerande prestanda, verktyg och ett tydligt fokus på nätets fundamenta.

För mer information kontakta:

Peter Hagberg, Country Manager Sweden Norway, Extreme Networks

+46 850655850, +46 704142255

phagberg@extremenetworks.com

Om Extreme Networks

Extreme Networks utvecklar och installerar världsledande Ethernetinfrastrukturlösningar anpassade för affärskritiska kommunikationslösningar. Extreme Networks kunder är företag och Internetoperatörer som kräver högkapacitetsnätverk som innehåller en blandning av tjänster som tal, video och data, för både fasta och trådlösa nätverk.

Alla produkter och tjänster från Extreme Networks bygger på en öppen plattform, vilket är unikt ibland övriga företag branschen. Fördelen med att ha öppna plattformslösningar för program och hårdvara är att kunderna alltid får bästa möjliga tillgång och kontroll över samtliga tillämpningar och tjänster. Extreme Networks står för att öppenhet är grunden för tillväxt, frihet, flexibilitet och frihet.

För mer info: www.extremenetworks.com