BXO Solutions AB

Extremt snabba nyheter i LAS 7.0 - 300 000% snabbare larmhantering ⚠

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2015 12:38 CEST

Nu blir det överordnade systemet BXO LAS extremt mycket snabbare - från 5 larm per sekund till 150 000 larm per sekund. Prestandaökningen kommer att leda till nya affärsmöjligheter och användningsområden för systemet.

Utmaningen som våra utvecklare ställdes inför var att öka prestanda utan att ge avkall på tillförlitlighet och säkerhet. För att kunna nå dit tvingades vi lämna den ålderstigna SQL-tekniken bakom oss.

För detta nytänk vände vi blicken mot de finansiella marknaderna där snabbhet och säkra lösningar är ett måste. Här måste stora transaktionsvolymer hanteras i realtid och driftsäkerhet samt tillförlitlighet är av yttersta vikt och inget man kompromissar bort. Man köper sig fri från problem helt enkelt för att alternativet är så mycket mer kostsamt.

Mer om lösningen

LAS 7.0 har en helt ny arkitektur med inspiration från ett system för finansiella transaktioner.

Lösningen bygger inte längre på en extern databasserver, utan all aktuell information hålls i minnet och alla händelser skrivs ner till en “journal”, en loggfil där man bara kan lägga till och aldrig ta bort information.

Fördelar

• Snabbare - från 5 larm per sekund till 150 000 larm per sekund.
  • Bättre tillförlitlighet när vi inte längre är beroende av en extern SQL-databas.
  • Ingen begränsning av databasstorleken.
  • Journalen lagrar alla händelser, när de inträffade och av vem de initierades.
  • Serverns interna tillstånd kan återskapas genom att spela upp journalen. Vill vi återställa servern till 14:55 den 17 augusti spelar vi upp journalen fram till den tidpunkten. Vill vi istället backa till 14:50 så spelar vi upp journalen till den tidpunkten.
  • Miljövänligt - mindre CPU kraft - lägre värmeutveckling - sparar på energianvändningen.
  • Vid behov finns möjlighet att exportera data till SQL-databas.
  • Nya och förbättrade gränssnitt kommer med i releasen.

LAS 7.0 kommer att släppas under Q4.

Mer om BXO LAS

Följ oss på sociala medier
G+ https://plus.google.com/+BxoSe
Twitter: https://twitter.com/BXOsolutions

www.bxo.se

BXO Solutions AB är marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.

BXO utvecklar och bygger larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.