ezy

ezy lyfter mot nya höjder - skriver avtal med Indiskt flygbolag

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 09:06 CEST

Nyligen skrev svenska ezy avtal med ett av Indiens största flygbolag och stärker ytterligare sin position som helhetsleverantör av bokningssystem och resewebb. Nu hoppas man på att växa mer i Asien – en del av världen där flygindustrin ökar explosionsartat.

Av samtliga nystartade flygbolag i världen står Asien för närmare 50 procent av dessa och den digitala utvecklingen går snabbt och man har ökade krav från sina medvetna kunder på smidiga digitala lösningar. Kundbeteenden och kundkrav ändras i allt snabbare takt och resenärerna har allt högre krav på flexibilitet och anpassningsförmåga. Konkurrenssituationen blir dessutom tuffare för aktörer inom resebranschen    - Det känns därför extra värdefullt att samarbeta med ett av Indiens största flygbolag, GoAir, och ta del av deras starka position i Asien, säger Fredrik Klarqvist, vd på ezy, som sedan tidigare har kunder i bland annat Dubai.

GoAir ägs av indiska Wadia Group, en av landets äldsta koncerner grundat 1736. Man har sin bas i Mumbai och flyger idag till 21 destinationer med över 100 flyg per dag. Flygbolaget startade 2005 med målsättningen att erbjuda flygresor som ett attraktivt alternativ till att resa med tåg.

Merförsäljning
GoAir´s avtal med ezy består av produktion och leverans av en ny onlineplattform för försäljning av flyg och är baserad på ezyFlight – en e-handelsplattform för flygbolag. Själva bokningsmotorn erbjuder förutom flygbokning möjligheter till merförsäljning av produkter ("ancillaries"), web check-in och stöd för resebyråer.

-Dessutom kommer vi bygga en helt ny webbplats åt GoAir baserat på vårt CMS-system. Vi är övertygade om att denna helhetslösning kommer öppna nya inkomstkällor vilket i sin tur bidrar till en starkare och mer lönsam utveckling för GoAir, avslutar Fredrik Klarqvist.

ezy erbjuder ett komplett utbud av tjänster och produkter för att marknadsföra dina resor, varor och tjänster effektivt via nätet. Allt ifrån webb, bokningssystem, till mobilsajter, appar för iPhone och Android och marknadsföring online sökmotoroptimering, social media osv.

Vi har varit med sedan mer än 15 år och finns i Stockholm, Göteborg och Varberg. Vi hette tidigare "Webwerkstaden", i resebranschen är vi kända som "ezyTravel".