Time PR AB

F5 utökar funktionaliteten i helt ny BIG-IP med fokus på fjärråtkomst

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 06:15 CET

F5 Networks, ledande på nätverk för applikationsdistribution, presenterar en hel ny BIG-IP med utökad funktionalitet. BIG-IP Edge Gateway gör det möjligt för företag att erbjuda distansarbetare åtkomst till centrala applikationer med LAN-prestanda. Något som efterfrågas av marknaden när antalet mobila företagsanvändare växer i snabb takt. Denna nya ADC (application delivery controller) kombinerar säker åtkomst via SSL VPN, nätverksoptimering och applikationsacceleration för fjärranvändare i en skalbar plattform.

Detaljerad information

Med hög skalbarhet och stor ökning i applikationsprestanda för användarna i en integrerad enhet erbjuds företag mycket snabb ROI och cirka halva kostnaden jämfört med att använda flera samverkande tekniker.

BIG-IP Edge Gateway låter kunder:

• Tillhandahålla säker, snabb och skalbar fjärråtkomst till låg kostnad

BIG-IP Edge Gateway gör det möjligt att skala upp kapaciteten i sina accessnätverk kostnadseffektivt. Acceleration och optimering ger upp till åttfaldig prestandaökning. Med den kostnadsfria klientmjukvaran BIG-IP Edge Client – inkluderad med BIG-IP Edge Gateway – garanteras sömlös åtkomst, även när användaren rör sig mellan olika näverk, trådlösa (802.11), mobila (3G och LTE) eller trådbundna.

• Skapa sammanhangsberoende regelverk

BIG-IP Edge Gateway erbjuder detaljerad kontroll över de regler företaget vill sätta upp för att tillåta och begränsa åtkomst och rättigheter i olika scenarier. Med VPE (Visual Policy Editor) kan åtkomst till lokala resurser styras beroende på var användaren befinner sig och med stöd för single sign-on för de flesta förekommande katalogtjänster och enheter oberoende av operativsystem.

• Prioritera applikationer för bäst prestanda och produktivitet

BIG-IP Edge Gateway låter IT-avdelningen bygga in applikationsprioritering i regelverken och reservera bandbredd för högprioriterade tillämpningar.

Länkar med mer information

Bild finns på http://www.f5.com/solutions/resources/image-library/

För mer information

Kontakta Per Uppman, Time PR, +46 708 150350, per.uppman@time.se eller Natascha Wilhelm, F5 Networks +49 162 294 8920, N.Vilhelm@f5.com

Om F5 Networks

F5 Networks är världsledande på säker, tillförlitlig och snabb leverans av applikationer i nätverk (application delivery networking). Med ett flexibelt ramverk av hård- och mjukvara skapas utrymme för användardriven innovation och anpassning till varje kunds specifika behov av välfungerande och smidiga IT- och nätverkslösningar. F5:s vision om en plattform för transport av applikationer och data till användaren skapar stora valmöjligheter och skriver om reglerna för hur servrar, lagring och nätverk administreras samtidigt som kostnader sänks.

Globala storföretag, tjänste- och innehållsleverantörer över webb och i moln förlitar sig på F5 för att hålla verksamheten igång. För mer information och tillgång till F5:s användarcommunity, besök www.f5networks.se