Enabling Sweden AB

Få mer affärsvärde på SharePoint plattformen med Enabling och Nintex

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 14:16 CEST

​Enabling och Nintex har ingått samarbete vilket innebär att Enabling nu kan leverera lösningar som inkluderar Nintex’marknadsledande produkter till att utvidga SharePoint plattformens funktionalitet.

”Nintex’ produkter passar perfekt in i Enablings SharePoint strategi om att kunna erbjuda lösningar som ger stort affärsmässigt värde och som i hög grad baserar sig på SharePoints standardfunktionalitet, kombinerat med tredjepartsprodukter”, uttalar Flemming Goldbach, CTO i Enabling.

Enabling levererar SharePoint lösningar som inkluderar Nintex produkterna:

Nintex Workflow som med SharePoint används till att automatisera och effektivisera affärsprocesser

Nintex Reporting som levererar specifik och detaljerad rapportering av användarmönster på SharePoint plattformen

Utveckling av Nintex mjukvara sker i nära samarbete med Microsoft, vilket säkerställer fullständig kompabilitet med Microsofts produkter både nu och i framtiden. Nintex tilldelades”Windows IT Pro Best of Tech Ed Awards” 2007 och blev därmed officiellt erkänd som en värdefull utbyggnad av Share Points många möjligheter. Idag används Nintex av mer än 500 kunder globalt.

Om Enabling

Enabling är ett värdeskapande IT-konsultföretag som gör det möjligt för kunderna att nå sina mål och projekt i rätt tid. Enablings fokusområden är utveckling och integration av bl.a. Microsoft SharePoint-lösningar, Microsoft Dynamics och .NET samt inom test och kvalitetsledning. Referenslistan innehåller koncerner som Trelleborg, Sony Ericsson, Volvo, Region Skåne och Novo Nordisk. Enabling har kontor i Danmark och Sverige.

Läs mer om Enabling på www.enabling.se