Skyscanner

Få upp adrenalinet på semestern

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 09:02 CEST

Skyscanner.se tipsar om topp 5 semestrar med adrenalinkick

För de flesta människor innebär avkoppling på semestern att slappna av vid poolen med en cocktail eller att vandra omkring och upptäcka stan. Men för många spänningssökare börjar den verkliga avkopplingen först när en hög dos adrenalin är inblandad. Med anledning av öppnandet av världens snabbaste berg-och dalbana senare i oktober, tar flygsökmotorn för billiga flyg Skyscanner.se en titt på fem semestrar runt om i världen som bjuder på riktiga adrenalinkickar.

Ferrari World, Abu Dhabi

Den nya temaparken Ferrari World anses vara den största attraktionen i sitt slag, och den är det ultimata för alla Ferrarifans. Boka ditt flyg till Abu Dhabi för att uppleva världens snabbaste berg-och dalbana, Formel Rossa, adrenalinsuktiga kan även prova på en 100 km/h G-kraftupplevelse, en förstklassig rallysimulator och en särskild körskola.

Simma med krokodiler, Australien

Flyg till Australien och upplev en mycket speciell dykupplevelse; Crocosaurus Cove i Darwin låter dem som är modiga nog simma med en av världens farligaste djurarter. Besökarna får gå in i "Cage of Death", en 5 meter djup bur som sänks ned i vattnet för att omges av enorma krokodiler, varav många av dem kan bli flera meter långa. See you later, alligator!

Tjurrusning, Spanien

Tjurrusningen i Pamplona lockar turister från hela världen och är en del av en fest i norra Spanien, som går tillbaka till 1300-talet. En grupp ilskna tjurar släpps lösa på gatorna, där tusentals människor löper parallellt, i hopp om att komma tillräckligt nära för att se det vita i tjurarnas ögon, samtidigt som de försöker undvika de dödliga hornen. Trots att många har dött under tjurrusningarna, är de fortfarande populära i många städer i Spanien och Portugal.

Bungy Jump, Macao

Macao kallas ofta för Asiens Las Vegas och lockar många internationella spelare, men den som är sugen på den ultimata adrenalinkicken kan prova världens högsta bungy jump från toppen av det 233 meter höga Macau Tower. För ca 1000 SEK kan modiga hoppare rusa mot jorden i otroliga 200 km/h under ett fem sekunders fritt fall.

Dyk med hajar, Sydafrika

Bara tanken på att stå ansikte mot ansikte med naturens mest fruktade rovdjur, den stora vithajen, är förmodligen tillräcklig för att skrämma de flesta. Verkligt adrenalinsuktiga kan bege sig till White Shark Adventure på Dyer Island, som erbjuder dykning i en specialbyggd galvaniserad stålbur för fem personer där hajarna väntar bara några meter bort.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen, inklusive flyg till Bangkok. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:

Kristin Andersson