HP

Fånga bilden med den största LCD-skärmen på kameramarknaden - Enklare bildredigering direkt i HPs nya kamera

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2007 13:53 CEST

För den designmedvetne har nu HP har lanserat en ny snygg, smidig och kompakt digitalkamera i svart metall, HP Photosmart R937, med marknadens största pekskärm – hela 9,14 cm (3,6 tum) stor!

Nu kan du inte bara se dina fotografier ordentligt i kameran, med kamerans virtuella tangentbord kan du även direkt i kameran organisera, redigera och förbereda dem för e-mailutskick till dina vänner.

HP Photosmart R937 har tekniskt en bra skärpa, 8-megapixels upplösning, 3x optiska zoom och 32MB internt minne. Du kan retuschera blemmor, rynkor, röda ögon och ge dina fotografier mängder med roliga effekter.

Alla menyer är på svenska och dessutom har den en svensk instruktionsbok inbyggd i kameran.

Nyckelfunktioner

Tar perfekta fotografier som kan beskäras eller förstoras med 8-megapixel upplösning och 3x optisk zoom.

Med den stora LCD-skärmen på 9,14 cm (3,6 tum) så ser du dina fotografier perfekt, både inne och ute.
Redigera och organisera fotografier direkt i kameran genom den användarvänliga interaktiva pekskärmen.
Ingen dator behövs.

Organisera och dela enkelt dina fotografier med Microsoft Vista bildtaggar, vilket gör att fotografierna
kan märkas upp för enklare sortering.
Lägg enkelt in e-mailadresser eller anteckningar i kameran med det virtuella tangentbordet.
Redigera dina fotografier med marknadsledande HP Design Gallery direkt i kameran. Inkluderar bland
annat avsmalningsfunktion samt borttagning av röda ögon och blemmor.
Lägg till ramar, färger och andra effekter till dina fotografier.
Alla menyer i kameran är på svenska. Den har dessutom en inbyggd instruktionsbok på svenska i kameran.
Få skarpare bilder med den nya automatiska antiskakfunktionen och HPs teknik för ljuskänslighet.
Fånga spontana minnen med ljud och video av hög kvalitet.
Ta ett kort och markera direkt på skärmen att det ska skickas som e-mail.
Inkluderar allt du behöver för att komma igång att fotografera direkt, med ett hållbart batteri och
32MB internminne.
Beställ perfekta bilder online hos Snapfish genom att koppla upp dig mot en dator: www.snapfish.se
Förberedd för Microsoft Windows Vista.

Pris och tillgänglighet
HP Photosmart R937 kostar 2995 kronor och finns att köpa i butik från och med augusti.

Övrig information
Önskar du högupplösta pressbilder, produktfakta eller låna kamera för test? Kontakta Linda Johansson, 0708-935022, linda.johansson@hillandknowlton.com

OM HP
HP är en leverantör av tekniklösningar till konsumenter, företag och institutioner världen över. Företagets lösningar omfattar IT-infrastruktur, persondatorer och accessprodukter, globala tjänster, bildhantering och utskrifter. Fram till 31 juli 2006, uppgick HPs omsättning, under de senaste fyra kvartalen, till 90 miljarder dollar. Mer information om HP finns på http://www.hp.se