Stockholm Games AB

Faber Nordic AB i samarbete med Stockholm Games

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 11:35 CEST

Faber Nordic AB har ingått avtal som Selected Partner till Stockholm Games och ska bistå Stockholm Games med deras behov av reklamförsedda textilprodukter såsom flaggor, banderoller, fasadvepor mm.

"Vi ser Stockholm Games som ett mycket professionellt arrangemang med tydlig profil och bra organisation. Eftersom vi kan associera deras arrangemang till de Olympiska spelen så känns det sammantaget naturligt för oss att vara med. Vi vill bidra till arrangemangets utveckling genom att tillföra engagemang, kompetens och moderna produkter till både arrangör och samarbetspartners. Vi känner oss stolta att få delta i utvecklingen av detta projekt. Det ska bli en riktigt kul resa", säger Tariq Qandil, VD för Faber Nordic AB.

Gunnar Svensson, VD för Stockholm Games AB, kommenterar: "Bara det bästa är bra nog när det gäller att finna en leverantör som hjälper oss med inramningen av våra arrangemang. Faber Nordics erfarenhet av att leverera till Olympiska spel vägde naturligtvis tungt i vårt val av partner i denna bransch. Att Faber Nordic dessutom på bästa sätt kan hantera alla våra sponsorers behov av textil skyltning för reklam så som flaggor och vepor mm underlättar både för oss och för våra partners. Vi är naturligtvis glada och stolta att återigen kunna presentera ett marknadsledande företag som vill associera sig med oss."

Stockholm Games arrangerar årligen evenemangen Stockholm Summer Games och Stockholm Winter Games. Evenemangen, med idrotten som gemensam nämnare, erbjuder ungdomar från hela världen en mötesplats där olika idrotter tävlar på samma plats under samma period. Avsikten är att skapa möten. Evenemangen präglas av mängder av aktiviteter, alla med glädje och gemenskap som ledord. År 2012, 100 år efter OS i Stockholm ska Stockholm Games omfatta 15 idrotter med totalt 10000 deltagare från minst 15 länder.

Faber Nordic AB är ett screentrycksföretag som producerar reklamförsedda textilprodukter såsom flaggor, inom- och utomhusbanderoller samt fasadvepor i olika storlekar. Faber Nordic är även en av Europas största leverantörer av reklamparasoller. Tillsammans med moderbolaget i Holland som har egen produktion producerar man ca 8 miljoner kvadratmeter tryckt textil per år. Man har bland annat varit leverantör till Sydney Olympics 2000, Salt Lake City Winter Olympics 2002, Aten Olympics 2004, och Torino Winter Olympics 2006.

Samarbetets första avtalsperiod är till och med 2012 års arrangemang.

För ytterligare information om detta avtal, kontakta Tariq Qandil, tel. 08-120889 01, tariq.qandil@fabernordic.se eller Gunnar Svensson, tel. 070-796 13 97, gunnar.svensson@stockholmgames.se

För mer information om Faber Nordic AB, vänligen kontakta Tariq Qandil, tel. 08-120889 01, tariq.qandil@fabernordic.se

För mer information om Stockholm Games, vänligen kontakta pressansvarig Dan Blomberg,

tel 070716 54 99, dan.blomberg@stockholmsidrotten.se