Fabulous Arts Sweden AB

Fabulous Arts deltar på Formex med konstrullgardiner som unik inredningsdetalj

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 15:21 CET

Våren 2013 lanserade Fabulous Arts sina "sagolika vardagsting" - kuddar, sittpuffar, brickor, pallar och annat - med den svenska konstnären Nina Jacuccis färgstarka och uttrycksfulla motiv. Mottagandet var varmt, inte minst på den stora lanseringsvernissagen i Kungsträdgården i Stockholm.

Sedan i höstas erbjuder Fabulous Arts en produkt som sägs vara unik - konstrullgardiner med motiv som matchar övriga inredningsdetaljer i sortimentet. Rullgardinen kan dras ner inte bara vid läggdags utan också för att skapa en varm stämning i rummet - precis som en vacker tavla på väggen.

Välkommen till Fabulous Arts i monter B06:10 på Formex 15-18 januari.

Bilder:
Touching Life - Black

Touching Life - Blue

Nordic Light

Endless Wisdom

Royal Kindness

Love is in the Air

OM FABULOUS ARTS

Fabulous Arts är ett designföretag som grundades år 2012. De samarbetar just nu med den svenska konstnären Nina Jacucci och skapar inredningsdetaljer med hennes färgstarka och uttrycksfulla motiv. Idén är att fler får tillgång till konst genom att den återges på olika "vardagsting”, som inte bara är dekorativa och användbara utan också tar med lite värme och glädje till hemmet. Denna säsong finns nio motiv på vardagsting som brickor, pallar och annat i trä, och i textil på kuddar, kassar, sittpuffar och rullgardiner. Alla produkter tillverkas i Sverige.
www.fabulousarts.se

För mer information eller bilder kontakta
Ann Hallenberg, 070-533 41 64, ann@fabulousarts.se