Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Facebook gör det lättare att tipsa vänner om kontorsmaterial

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 09:24 CET

Kontorsmagasinet har i dagarna lanserat nya Facebook applikationer på Kontorsmagasinet.se. På kontorsmagasinets Facebook-sida kan kunder och övriga intressenter läsa bolagsnyheter, produktnyheter samt övriga nyheter relaterade till kontorsmaterial. Utöver denna sida har det även installerats s.k. ”Like”-knappar för respektive produkt på hemsidan. Detta gör det enkelt för besökare att dela med sig av intressanta produkterbjudanden som de hittar på hemsidan.

Hos kontorsmagasinet ser man dessa nya kommunikationskanaler som ett komplement till övriga kommunikationskanaler så som nyhetsbrev, mail, blogg och telefonkommunikation.

-          Olika kunder har olika preferenser när det gäller informationsinhämtning och vi är naturligtvis måna om att tillgodose så många olika alternativ som det är möjligt.

Kontorsmagasinet hoppas att Facebook-sidan ska bli en plats där kunder kan dela med sig av sina åsikter, få information om nya produkter samt även kunna vara med och delta i olika tävlingar.

-          Det kommer definitivt bli en del roliga tävlingar, säkerligen en hel del där man kan vinna prylar från hemsidan, snygga pennor, pärmar eller någon annat roligt kontorsmaterial, säger kontorsmagasinets vd Hans Edlund.

-          ”Like”-knapparna är en annan rolig funktion, om du surfar runt på vår hemsida och hittar ett verkligt bra erbjudande, då kan du med ett enkelt klick dela med dig av det med alla dina vänner, fortsätter Hans.

Kontorsmagasinets Facebook-sidor ligger uppe sedan den 4 november och är öppen för vem som helst att bli medlem.

För mer information, kontakta:

Hans Edlund, VD

Telefon: +46 (0)70 863 21 16

E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet
Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Hantverkargatan 5 i Stockholm.

Om Kontorsmagasinet