FACIT Sverige

FACIT.com listar Sveriges 100 billigaste nybilsinköp

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 11:20 CET

Nybilsguiden FACIT.com har i samarbete med Expressen listat de 100 billigaste bilarna att köpa på dagens nybilsmarknad.

Det råder besvärliga förhållanden i Sverige, såväl som i hela Europa, med hög arbetslöshet och svag ekonomi. Att köpa ny bil innebär en stor investering och allt fler får rätta mun efter matsäcken. FACIT.com har gjort en analys som visar att sökningar på billigare versioner av samtliga bilmodeller på marknaden har ökat markant.

Se efter vilka bilmodeller som placerat sig på listan!

FACIT.com´s affärsidé är att erbjuda en enkel, kostnadsfri och märkesoberoende köpguide på internet för nybilsköpare. På FACIT får du hjälp att hitta en nybil som passar såväl behov som plånbok. Du hittar också pågående kampanjer för nya bilar och får hjälp med att boka provkörning. Här kan du söka, jämföra och utrusta din nästa bil. På ett och samma ställe kan du hitta alla bilmärken och återförsäljare. Företaget har sitt huvudsäte i Stockholm. För ytterligare information, vänligen besök www.facit.com.