Fältbiologerna

Fältbiologerna skriker så det hörs!

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 16:22 CEST

Förra året släppte världsbanken en rapport som gjorde tydligt att jordens medeltemperatur kan öka med 4 grader, vilket skulle innebära katastrofala konsekvenser för jordens befolkning. I höst släpper den internationella klimatpanelen IPCC sin första delrapport i Stockholm och budskapet kommer med all säkerhet vara detsamma. Samtidigt ser klimatfrågan ut att få en minimal om ens någon plats i den annalkande svenska valrörelsen.

- Det dånade över Donners plats och förhoppningsvis nådde budskapet ända in i Sveriges politiska rum, säger Maria Tranvik från Fältbiologerna. Men för att försäkra oss om det kommer vi att fortsätta skrika, varje dag - hela veckan.

Klimatskriket är en kampanj för att uppmärksamma politikerna om vikten att agera och komma med konkreta åtgärder. Vi vill få dem att förstå allvaret i klimatfrågan.

-   Hur vi 2013 kan ignorera en fråga som så tydligt handlar om vår egen och vår civilisations överlevnad är helt bisarrt säger Salomon Abresparr, ordförande i Fältbiologerna. Klimatfrågan måste bli högsta prioritet inför valet och det vill vi visa under Almedalsveckan.

Gå in och titta på fler skrik på: www.klimatskriket.wordpress.com

Maria Tranvik, Fältbiologerna

Salomon Abresparr, ordförande i Fältbiologerna
070-8142082

www.faltbiologerna.se

Twitter: #klimatskriket

Fältbiologerna

Ute i naturen. Inne i miljödebatten.

Fältbiologerna är Sveriges största förening för natur- och miljöintresserade ungdomar.