Habo Gruppen

Färgglada nyheter från Habo

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 14:47 CEST

På Habo har vi passion för detaljer. Vi är lyhörda för nya trender inom inredning och beslag. Vår senaste nyhet heter Berry – en gedigen hängare i metall och porslin.
Med blandade kulörer på knopparna blir Berry en färgsprakande ögonfångare där den placeras.
Efter många år av enhetlighet i inredningsdetaljer, märks nu ett allt större intresse för att sätta färg på tillvaron.
För den mer försiktiga finns det självklart en variant med enbart svarta eller vita knoppar.
Cirkapris inkl. moms 149 kr (5-krok), 99 kr (3-krok).

Berry säljs i fackhandeln och finns ute i butikerna nu.

”På Habo söker vi ständig förnyelse och utveckling, berättar Carl-Axel Svensson, Country Manager på Habo Gruppen AB. Samtidigt värnar vi om funktionell och tidlös design. Det ställer höga krav på alla nya produkter som kvalar in i vårt sortiment.”

Läs mer om Habo på www.habo.com

Habo är företaget från orten med samma namn. En gammal smidesverkstad som utvecklats till Nordens ledande företag på funktionella beslag. Läs vidare så förstår du varför.

I vårt huvudsortiment kan du botanisera bland närmare 7000 artiklar som gör hemmet trivsamt och funktionellt. Merparten utgörs av vårt eget varumärke Habo. Vår egen produktion startade redan 1921 - så vi vet vad vi pratar om. Idag har vi säljbolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland som besitter unik kompetens om respektive marknad. Vi tillhandahåller lokala sortiment för respektive marknad anpassade efter färg, form, tradition, standards och måttsättning. Habo Gruppen är därmed en ledande leverantör av beslag i Norden.

Håll utkik efter Habo i byggfackhandeln, järnhandeln och på stormarknader. Återförsäljarna finns nära dig och kan det mesta om våra produkter. Habo Gruppen förser även industrin samt grossister med beslag.