Beriksson

Färgsprakande italienska påsknyheter för njutningslystna

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2014 10:30 CET

Avolamandeln är den högst prisade mandeln i hela Italien. Den har fått sitt namn från staden Avola i det sydöstra hörnet av Sicilien, vars varma klimat och kalciumrika jordar bidrar till att samtidigt göra mandlarna unikt smakrika och milt söta. Avolamandeln känns igen på sin långsmala , nästan äggliknande droppform och sin intensivt fruktiga, körsbärsliknande och fylliga smak som nästan helt saknar andra mandlars beska i eftersmaken. Lagom till det svenska påskfirandet presenterar den anrika konfektyrproducenten Mucci en spännande nyhet baserad på de finaste Avolamandlar: Regina Elisabeth Mandarin är dragerade mandlar klädda i vit choklad smaksatt med sötsyrlig mandarin i en vackert orangelysande sockerhölje. En perfekt färgkontrast till den klassiskt vita citronsmakande Regina Elisabeth Classic som tillsammans blir en perfekt fyllning i ett vackert påskägg. De varmt orangea mandlarna kostar cirka 50 kronor för 100 gram.

Familjeföretaget Bernardi hälsar påsken i vacker och välsmakande färgprakt med krämiga chokladägg invirade i dekorativt pastellfärgat metallfolie. Äggen kommer i tre spännande smaker: kokos, kaffe och den italienska klassikern pannacotta. Perfekta att dekorera påskbordet med – men förvänta dig inte att de ligger kvar tills middagen är över. Påskäggen kostar cirka 10 kronor/st.

Pralinmästarna Oliva från Piedmonte lanserar även de en limiterad nyhet speciellt för påsken. Det handlar om företagets storsäljare Oliva Boules, praliner av mörk choklad med mjukt krämiga fyllningar. Årets påskmix kommer i färgerna klarlila (med len mörk choklad), mintgrön (mint) och brun (kaffe). Passar utmärkt att hänga i påskriset men gör sig kanske allra bäst tillsammans med en kopp nybryggt kaffe – för ett komplett njutningsfullt ögonblick. Pralinerna kostar cirka 6 kr/st.

Produkterna finns till försäljning i välsorterade butiker som erbjuder kvalitetsvaror. För att se bilder på samtliga produkter, se vårt bildregister på Mynewsdesk. Du kan även ladda ner bilder från vårt dropboxkonto.

Läs mer om respektive varumärke på vår hemsida: beriksson.net/vara-varumarken

Ladda ner pressbilder till respektive varumärke på: https://www.dropbox.com/sh/jkf96fkmfihkeaj/F7ZxaqkTbrhttps://www.dropbox.com/sh/jkf96fkmfihkeaj/F7ZxaqkTbr

Har du frågor får du gärna mejla markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.