SEQR

Färre kort i plånboken när SEQR lanserar ny funktion med koppling till kundklubbar

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 10:14 CET

Nu har det blivit ännu smidigare att handla med SEQR. Alla SEQR-användare kan nu koppla Hemköps och Willys+ kundprogram direkt till SEQR-appen. Lanseringen innebär att alla kunder nu kan samla bonus och ta del av erbjudanden direkt i mobilen utan kort. Enkelt och smidigt. Axfood är först ut att erbjuda den nya funktionen för sina kunder på Hemköp och Willys.

– Vi arbetar hela tiden för att skapa mervärden för SEQR- användarna och den största efterfrågan är funktioner som bidrar till att minska antalet kort och papper i plånboken. Därför känns det väldigt bra att nu kunna presentera den efterlängtade möjligheten att koppla på bonuskort, säger Peter Fredell, vd för Seamless, som tillhandahåller SEQR.

Så här kopplar du Hemköps Bonuskort till SEQR:

1.  Vid första köptillfället identifierar sig kunden som Hemköp Bonuskund/Willys+ kund i kassan

2.  Kunden väljer SEQR som betalningssätt och får då automatiskt frågan i appen:
 - Vill du koppla ditt bonuskort till SEQR?

3.  Kunden kryssar i en ruta för att bevilja och trycker ok

4.  Bonusen registreras på köpet och vid nästa köptillfälle sker detta automatiskt

Eftersom SEQR-appen är en generisk betallösning går det att ständigt komplettera lösningen med nya funktioner i samarbete med vilken aktör som helst. Målet är att SEQR- användare ska kunna samla alla sina bonuskort och kuponger i SEQR-appen för att slippa släpa på en plånbok full av kvitton, kuponger, betalkort, busskort och kundklubbskort. Redan idag får alla SEQR-användare en bekräftelse på varje köp som sparas digitalt i appen.

Om SEQR
SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. Du kan handla med SEQR på bland andra Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien tillsammans med Garanti Bank och under våren 2014 är lansering planerad i Belgien i samarbete med bpost bank. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se