Aurorum Science Park

Färskare vatten med unik ultraljudsteknik från Luleå

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 15:50 CEST

Luleåbaserade företaget D-Flow Technology deltog i slutet av mars på Europas viktigaste vattenmässa, Wasser Berlin i Tyskland tillsammans med det israeliska företaget ARAD. Företaget har med hjälp av D-FLOW utvecklat en serie färskvattenmätare kallad OCTAVE, som lanserades på mässan. OCTAVE är baserad på D-FLOWs ultraljudsteknik och nyckelkomponenter.

Enligt D-FLOWs Vd Mats Lindgren kommer samarbetet med ARAD att generera drygt 11 miljoner på årsbasis då företaget baserar sin mätare på D-FLOW´s nyckelkomponenter. ARAD som även har säljbolag i USA och stor del av sin marknad just där arbetar nu för högtryck för att i november kunna leverera färskvattensmätare med utltraljudsteknik från Luleå.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om företaget

D-Flow är en teknologileverantör som erbjuder främst flödesmätartillverkare att med D-Flow´s assistans utveckla egna ultraljudsflödesmätare. Utvecklingen baseras på D-Flow´s teknologkoncept som förutom kunskap även innefattar nödvändiga nyckelkomponenter, D-Flow UFO ASIC och ultraljudsgivare. D-Flow's affärsmodell är att genererar intäkter från tillverkning och leverans av nyckelkomponenterna samt kundfinansierade FoU-insatser.

För mer information kontakta Vd Mats Lindgren 070-677 56 75

www.d-flow.com