Care of Haus

Fagersta Hygien väljer Care of Haus

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 11:15 CET

Den anrika badrumsskåpstillverkaren Fagersta Hygien gör en satsning för att öka volymerna ordentligt de närmaste åren. Som ett led i satsningen skriver företaget avtal med kommunikationsföretaget Care of Haus.

Fagersta Hygien tillverkar badrumsvarumärkena Femett och Kungsör. I dagens Femett-sortimentet finns hygienskåp, medicinskåp, dispenserar, skötbord och andra produkter för offentlig miljö. Under varumärket Kungsör finns badrumskåp och andra produkter som har privatpersoner som slutanvändare.

– Mitt uppdrag är att fördubbla omsättningen till 2012. Både våra befintliga och nya produkter ska utvecklas, precis som marknadsföringen av dem, säger företagets VD, Mats Högback.

– Väldigt många svenskar har en relation till Fagersta Hygien eftersom deras badrumsskåp har monterats i svenska lägenheter ända sedan 1960-talet. Det är spännande att få hjälpa företaget att lyfta kommunikationen i linje med produktutvecklingen, säger Robert Brodén, VD för Care of Haus.

För mer information kontakta:
Robert Brodén, VD, Care of Haus, 021-444 04 44, 0703-98 51 51, robert@careofhaus.se
Mats Högback, VD, Fagersta Hygien, 070-77 95 987, mats@fagerstahygien.se

Om Fagersta Hygien
Fagersta Hygien, tidigare Femett AB, tillverkar, monterar och säljer badrumsskåp och andra produkter till privata och offentliga badrum och hygienutrymmen. Fagersta Hygiens produkter har funnits på marknaden sedan 1960-talet. Förutom basprodukterna badrumsskåp och hygienskåp, finns en legotillverkning som underleverantör till andra industrier, framförallt på tunnplåtsbearbetning och lackering. Fagersta Hygien har idag cirka 13 anställda. Huvudkontoret ligger i Fagersta. www.fagerstahygien.se

Om Care of Haus
Kommunikationsföretaget Care of Haus i Västerås har 30 medarbetare och arbetar med svenska och internationella uppdrag. Care of Haus kombinerar affärsförståelse med kreativitet inom reklam, PR och webb för att nå mätbara resultat. Bland kunderna märks Fagersta Hygien, Mälarenergi, SolidWorks Corp., Tacton Systems, ABB, Trafikverket, Länsförsäkringar, Västerås stad, Glitter, Parken Zoo, AB Karl Hedin och Svenska Bostäder. www.careofhaus.se