Kristoffer Fagerström Arkitektur & Design

FAGERSTRÖM & ABRAHAMSSON årets formgivnings raketer!

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2010 14:28 CET

Trendgruppen har utsett "Årets raket", en titel som tilldelas till unga formgivare som verkligen fått fart på sin karriär. I år har Kristoffer Fagerström & Marcus Abrahamsson, FAGERSTRÖM & ABRAHAMSSON fått den stora äran.

Trendgruppens Stefan Nilsson skriver i nyhetsbrevet "det lilla svarta #34": Kristoffer och Marcus gick ut Konstfack i våras och imponerade på de flesta med sin imponerande enkla mångfärgade träbänk. Killarna fick även uppdraget att göra uteserveringen till Konstfacks café. Här har vi två nya killar som vi absolut kommer se på den internationella scenen. Men vänta, de syns ju redan där! Som i ett uppslag i engelska tidningen ID nu i höstas.

Kristoffer och Marcus som jobbar intensivt inför årets mässor svarar: Vi är överlyckliga, det känns bra att vi har lyckats skapat något som har hittat en sån bred publik. Vi har verkligen haft en rejäl skjuts under 2009 och vi ska se till att 2010 blir minst lika bra.

De båda har inför Formex 2010 slagit sina påsar ihop mer officiellt och ska under 2010 rita ett antal projekt under namnet FAGERSTRÖM & ABRAHAMSSON. Kristoffer förklarar: Vi har ju redan gjort mängder av jobb ihop som designduo, bla, för Åhléns, Pricerunner och Vasakronan men nu ska vi ta oss an designuppdrag under vårt gemensamma varumärke.

Under namnet FAGERSTRÖM & ABRAHAMSSON jobbar Kristoffer Fagerström tillsammans med Marcus Abrahamsson med både arkitektur och designuppdrag. -"Vi anser att varje projekt är unikt och med kunden och varumärket i centrum tar vi fram allt från mässmontrar och inredningar till produktdesign och konceptlösningar". Med djupaste allvar skapar vi fram lekfull form!

www.kfagerstrom.se
www.marcusabrahamsson.com
FAGERSTRÖM & ABRAHAMSSON presenterar inom kort en ny gemensam hemsida inför Formex 2010.