Bonnevier Healthcare AB

FairDeal Trading hos Sveriges ledande online kondomaktör

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2013 09:50 CET

FairDeal Trading-märkta kondomer ger lokala arbetare rättvisare arbetsförhållanden. Detta innebär att en FairDeal Trading märkt kondom ger arbetarna vid gummiplantagerna rätt till den nationella minimilönen, rätt att organisera sig samt rätt till ett ordentligt anställningsavtal. Dessutom så garanteras producenterna ett minimipris för sina varor som ligger över produktionskostnad och världsmarknadspris.

Det har hittills kommit två alternativ inom FairDeal Trading-kondomer. French Letter och Fair Squared. Båda går att köpa online hos Sveriges ledande online kondomaktör Kondomkungen.

"Detta är väldigt bra. Så gott som alla kondomer görs i Asien och vi har väldigt lite koll på hur arbetarna som tillverkar våra produkter har det. En FairDeal Trading-kondom kostar något mer än en andra kondomer. Men skillnaden i pris är i stort sett försumbar så vi hoppas fler väljer FairDeal Trading-alternivet framöver." - Zacharias Bonnevier, VD Bonnevier Healthcare AB.

Mer information om FairDeal Trading och kondomer.