Fakturabörsen

Fakturabörsen blir del av Schibsted

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2013 10:11 CET

Vi på Fakturabörsen är glada att kunna meddela er att vi per idag är en del av Schibsted Media Group. Schibsted är en av Nordens största mediakoncerner med över 7 700 medarbetare och närvaro i 25 länder över hela världen. I Sverige äger Schibsted flera av landets mest populära företag, bland annat Aftonbladet, Blocket.se, Hitta.se, Kundkraft, Lendo och SvD.

“Vi gillar att investera med ett “good guy”-perspektiv, dvs att företag vi investerar i ska kunna leverera en synbar kundnytta som även har en positiv samhällseffekt. Fakturabörsen fyller alla dessa kriterier och det ska bli riktigt kul att tillsammans med Fakturabörsen ta nästa steg till att hjälpa andra små- och medelstora företag att växa genom att hitta finansiering till lägsta möjliga kostnad.” säger Mats Eriksson, VD Schibsted Tillväxtmedier.

I och med detta kommer Fakturabörsen kunna befästa sin marknadsledande position och hjälpa ännu fler företag att sälja sina fakturor till högstbjudande.

Fakturabörsen som drivs av European Factoring Exchange är Sveriges och Europas första webbaserade auktionsmarknad för fakturahandel. Målet är att hjälpa allt ifrån små- och medelstora företag till internationella företag att sälja sina fakturor till högstbjudande, så att de bl.a. kan möta tillfälliga likviditetstoppar och investera i nya projekt tidigare för att växa snabbare. European Factoring Exchange står under Finansinspektionens tillsyn i kategorin Registrerad Betaltjänstleverantör.