Fakturabörsen

Fakturabörsen firar 2 årsjubileum

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 10:18 CET

Den 28:e februari 2011 slog Fakturabörsen upp portarna och skapade på så sett en helt ny marknadsplats och branschstandard för factoring och fakturaköp både i Sverige och övriga Europa.

Nu idag 28:e februari 2013 firar Fakturabörsen ett stolt 2 årsjubileum där vi kan konstatera att Fakturabörsen är det överlägset bästa alternativet för företag som behöver sälja fakturor. Genomsnittliga besparingen blir mellan 30-50 % p.a. lägre kostnader jämfört mot traditionell factoring.

Det tog ca. 4 000 år men genom Fakturabörsen har ett transparent marknadspris och schyssta villkor äntligen revolutionerat branschen. Det är så här factoring och fakturaköp borde ha fungerat redan från början.

Vi är tacksam och glada för alla våra kunder som varit med oss sedan starten och ser fram emot tillväxtmöjligheterna under 2013.

Fakturabörsen som drivs av European Factoring Exchange är Sveriges och Europas första webbaserade auktionsmarknad för fakturahandel. Målet är att hjälpa allt ifrån små- och medelstora företag till internationella företag att sälja sina fakturor till högstbjudande, så att de bl.a. kan möta tillfälliga likviditetstoppar och investera i nya projekt tidigare för att växa snabbare. European Factoring Exchange står under Finansinspektionens tillsyn i kategorin Registrerad Betaltjänstleverantör.