Universal Music Sweden

Fall Out Boy vet vad du gör i mörkret

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 10:41 CET

Grammynominerade Fall Out Boy återvänder nu till världsscenen – Nya singeln “My Songs Know What You Did in the Dark (Light Em Up)" fick en flygande start när den igår släpptes på iTunes och är redan nu uppe på sjätte plats i Sverige.

“My Songs Know What You Did in the Dark (Light Em Up)"  är den första aptitretaren från bandets kommande album SAVE ROCK AND ROLL som är beräknat släppas i maj 2013. SAVE ROCK AND ROLL är Fall Out Boys femte studioalbum totalt och det första sedan Folie Á Deux 2008.

Fall Out Boy har sedan fullängdsdebuten 2003 hyllats världen över för sitt innovativa rocksound och bland annat florerat på omslag för Rolling Stone, Spin, Blender, tilldelats tre MTV Video Music Awards samt uppträtt i TV-shower som Saturday Night Live, The Tonight Show with Jay Leno, Late Night with Conan O’Brien, CBS’s The Late Show with David Letterman, ABC’s Jimmy Kimmel Live med flera.

Se den uppmärksammade videon till “My Songs Know What You Did in the Dark (Light Em Up)" där bandet gästas av en viss 2 CHAINZ: