Ängsbacka Kursgård

Familjedag på Ängsbacka den 6 juni

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2014 20:40 CEST

Den 6 juni arrangeras återigen Familjedagen på Ängsbacka kursgård i Molkom tillsammans med Mera Molkom och kyrkan. Dagen bjuder på många aktiviteter med fokus på skön samvaro för hela familjen. Nästan allt är gratis och det går fint att äta medhavd picknick i det gröna. Cafét är också öppet. Välkommen kl 11-15!

Ny samarbetspartner i år är ROTO Racing som har med sig radiostyrda bilar och Molkoms Teatergrupp spelar Askungen ur ett vuxet perspektiv. Så här ser hela programmet ut:

11.30-13.30 Skattjakt, (gå när du vill)
11-13 Räddningstjänstens bilar är uppställda
11.30 Sjung med Lena
12.00-12.35 Teaterföreställningen Askungen, the True Story (från 9 år)
13.00 Guidad tur om ätliga växter i naturen
13-15 Deje RC och ROTO Racing, radiostyrda bilar
14-15 Veteranbilsparad
14.00 Prisutdelning skattjakten, i cafét

Pågår hela tiden
Ansiktsmålning
Pyssel
Ponnyridning (20 kr)
Grillen är tänd

VARMT VÄLKOMMEN!

Ängsbacka kursgård ligger i Molkom, strax utanför Karlstad och är en av Skandinaviens främsta mötesplatser för mänsklig hållbar utveckling. Kursgården som drivs av en medlemsförening vill vara en inspirationskälla för socialt, personligt och globalt välmående. Här erbjuds kurser och festivaler året runt med personlig och andlig utveckling i fokus för människor som vill växa i medvetenhet, skapa ett rikare liv i kärleksfull gemenskap och kreativitet.  Välkommen hem till Ängsbacka och hem till dig själv!

Adress
Ängsbacka kursgård
Nyeds-backa 511
660 60 Molkom (Nära Karlstad)