Ladbrokes

FAMILJEFEJDEN – SUPERBOWL XLIV

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 11:13 CET

Om tre dagar och tolv timmar, natten till måndag svensk tid, avgörs årets amerikanska sporthändelse i Miami – Superbowl XLIV. Möts gör New Orleans Saints, som spelar sin första final, och Indianapolis Colts, som förväntas promenera hem segern till odds 1,47. Att pausunderhållningen består av The Who kan ju få även den lite mindre sportintresserade att hålla sig vaken.

“Mest värdefulla spelare är ett av våra 50 specialspel på denna kamp och just nu är Peyton Manning, quarterbacken som tog Colts till Superbowl, favorit med 2,25 i odds” säger Ladbrokes Sverigechef, Andreas Gillberg.

“Familjen Manning är en riktig dynasty i NFL och under Superbowl-helgen blir det mer uppenbart än någonsin. Superstjärnan Peyton spelar som bekant för Indianapolis Colts, lillebror Eli spelar för New York Giants som vann häromåret och pappa Archie spelade i 12 år för finalmotståndaren New Orleans Saints. För att toppa det hela är hela tjocka släkten Saintsfans sedan barnsben. Lita på att känslorna kommer att svalla, oavsett utgång i finalen.”

Indianapolis Colts är favoriter med 1,47 i odds och New Orleans Saints spelas till 2,75 gånger pengarna.

Aktuella odds Superbowl 2010

M Colston (New Orleans) 19,00

A Collie (Indianapolis) 21,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.