Gällstad & CO

Familjeföretaget satsar stort på märkena Hugo Boss och GANT

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2016 07:57 CEST

Textil är en viktig del av byn Gällstads historia, en ort som varit ett viktigt nav i Sveriges Trikåcentrum. Under senare decennier har det textila fokuset skiftat mer till shopping och orten med sina knappt 600 invånare erbjuder ett stort utbud av varumärken främst inom mode och träning.

På orten arbetar handlarna aktivt med att fortsätta fylla på relevanta med varumärken för att uppfylla mottot om att vara den lilla shoppingbyn med de stora varumärkena. Det familjeägda företaget Ahman & Nielsen, som idag drivs av Leif med sönerna Johan och Robert, är drivande i att ta in nya varumärken. De har under en lång tid arbetat målinriktat för att bli återförsäljare för fler märken. I höstkollektionen återfinns både Hugo Boss och GANT som stora nyheter tillsammans med uppstickaren Balzac Projects.

Logofactory är den butik i Gällstad med flest varumärken och har ett utbud som innefattar både mode för dam, herr och junior, träningskläder samt ett stort utbud av skor. Logofactory har under senaste tiden satsat på flera varumärken för tjejer/kvinnor och de senaste tillskotten i butiken är Spirit of Maya samt en pop-up butiken med SVEA och Smirk.

Gällstad & Co är en ekonomisk förening med ett tydligt syfte, att samverka för att utveckla den lilla orten Gällstad i Ulricehamns kommun. En ort med en stark textil historia där entreprenörerna alltid varit den starka motorn för ortens utveckling. Framtiden ligger i att fortsätta utveckla orten som en självklar destination för shopping turism.